söndag, augusti 12

Gimme five

En lyxig barnfri afton firade maken och jag med en gemensam springtur. Eller en intervall-tur. Fem minuter spring, fem minuter rask gång. Varv på varv. Gång på gång mötte vi en kille som sprang åt andra hållet. Plötsligt när han var precis framför oss log han galet och höll upp fem fingrar i luften.

Vi diskuterade fram några olika teorier. Han kan ha menat:
  1. Springer ni femminutersintervaller eller?
  2. Det här är mitt femte varv!
  3. Nu har vi mött varann fem gånger. (vilket vore en lögn, vi var bara på vårt andra varv då)
  4. Jag är fem år. Snart sex! (vilket också vore en lögn, han var inte en dag under 25)

Till slut ville vi inte möta honom mer utan sprang hem över "påfrestande ängen".

11 kommentarer:

Anonym sa...

Tur att du inte var själv i skogen.
ewac

Linda K sa...

ewac: ja kanske. han kanske menade Om fem minuter vänder jag och springer efter dej! :O

Minna sa...

var det inte bara ett vanligt hej då, med öppen hand?

Linda K sa...

minna: nja, hans leende var för vilt, och han höll verkligen fram fem spretande fingrar. jag tror han var lite galen.

Anonym sa...

Jag tror också att det var ett hej med spretiga fingrar. Eller ett alternativt hang-lose-gimme-fajv på löparspråket.
Hur långt sprang ni då?

Linda K sa...

polly: I tell you he was a madman! mja vad kan det ha blivit, 5-6 km? tänk på att jag är semesterjäst :P

Anonym sa...

Hihi, maken och jag gjorde samma sak igår (sprang alltså) och konstaterade fnissande att vi hade låst in oss själva om vi vetat för några år sedan att vi skulle spendera lördag kväll i löpspåret. Vi hade tyckt att vi inte var riktigt kloka! :)

Linda K sa...

anneca: man får passa på :D

Glamourbibliotekaren sa...

Jeg tror på alternativ fire. TIMMYYYYY! :-D

(south park-referanse, for den som ikke fattet det)

Camillas lockar sa...

Moahahaha! Sjäääälvklart fattade smarta löparkillen att ni körde femminutersintervaller! Moahaha!

Linda K sa...

glamourbibliotekaren: äsch ajg är inget south park-fan, så jag fattar inte :D

camillas lockar: tror du det? ... kanske :P