onsdag, augusti 29

Tugg tugg tugg

Jag har en lätt störning. Jag har bearbetat den under många år, ibland märker jag den nästan inte alls, men så blommar den upp igen. Min störning går ut på tuggummimissbruk. Det är för mig spritt språngande omöjligt att köpa ett paket tuggummi och ha tuggummin kvar mer än ett dygn. Om ens det.

Dom är ju så goda i början. Och så känner jag att nä det räcker inte med bara ett och tar ett till. Öh bara ett till. Men då blir tuggummit för stort och jobbigt att tugga så jag får spotta ut det. Och ta ett nytt. Det är en ond cirkel.
I munnen just nu: 2 stycken Stimorol Strawberry goes lime goes fusion.

11 kommentarer:

Anonym sa...

haha jag lider av samma missbruk, tuggar tuggummi som om det vore godis:)

Linda K sa...

tess: och sen är tänderna helt ömma :P

Annie - PD sa...

Testa Hubba Bubba istället. Då är munnen full efter ett tuggummi ;D

Linda K sa...

annie: ha ha ha, dear old hubbabubba! det och tresmak, var ska detta sluta?

Lox sa...

Tuggummi... näeeeeee. Man blir så bubblig i magen (och nej, jag sväljer dem inte. ;-) ).

Linda K sa...

lox: jag sväljer inte heller (och hur lät det då?)

Anonym sa...

Säger som Annie, Hubba Bubba! Snacka om munfyllare. Finns de att få tag på i Sverige fortfarande? Jag vet att de finns i Nederländerna.

Lox sa...

Svälja? Fniss fniss. ;-)

Frida sa...

MINST två tuggisar måste man ju bara langa in!

Anonym sa...

Jag är precis likadan, sen sitter jag där med bubbel i magen och ont i käkarna. Men det är ju så gott!

Linda K sa...

asha: dom är nästan lite too much :D

lox: :P

frida: visst känns det så!

anna-karin: så länge smaken varar :D