måndag, augusti 27

Strumphöst

Det måste var höst, för jag har blivit strumpfixerad. Som alla andra, antar jag. Ge mig ankelsockor, knästrumpor, strumpbyxor, benvärmare och hela balunsen. Ge mig inte så många leggings dock. Om dom inte är riktigt långa. Ge mig strumpbyxor i ljusgrått, mellangrått, mörkgrått, senapsgult (check, redan investerat i på H&M), vinrött, svart, benvitt, beige...

Måste hem och reka strumplådan. Den är oanat djup. Fast hälften kan säkert kasseras. Fattar inte varför jag sparar sånt med hål i?

Jag kan ha gjort det förr men jag måste åter igen be att få citera Hans Alfredsson som nån slags nylonstrumps-Lindeman:

Länge leve strumpan, som värmer benet upp till rumpan.

Om jag har tråkigt på jobbet idag? Joråsåattee...

13 kommentarer:

Mie sa...

Japp kallt vare här me... Mera strumpor o mera stövletter på! Och fingervantar!

Linda K sa...

mie: ja, bring it on! :D

Annie - PD sa...

Visst är det höst. Jag drömmer om tjocka stickade strumpor och vantar.

Anonym sa...

Jag köpte ett sju-pack svarta strumpor av märket BLÄCK på MQ idag.

Ett tips till maken.

Minna sa...

Umpa umpa, en strumpa för min rumpa som numera sitter på magen,
och där sitter den hela dagen!

Översättarhelena sa...

Haha, på tal om att spara på konstiga saker: Jag har i min strumplåda ett par vackert mörkröda strumpbyxor ("cranberry" tror jag bestämt att färgen heter) som tyvärr har blivit noppiga på vaderna av blixtlåsen på ett par stövlar. Men eftersom jag inte lyckas hitta några lika vackert mörkröda strumpbyxor igen så ligger de kvar i lådan. Med en liten postitlapp på, där det står: "Kan användas med stövlar". Jag rodnar lite när jag berättar detta, men alla är vi ju konstiga på vårt eget lilla vis.

Anonym sa...

Hahahaha, du är verkligen i ditt esse idag Linda! Härligt att få komma hem från jobbet och läsa dina inlägg! :o)

anna sa...

visst är det härligt med lite kallare luft så man kan få dra på sig grova stumpor! efter att varken ha läst eller tyckt på flera dagar ville jag kommentera lite varstans, jag samlar det: hoppas du hade det fint här hemma i Ua, sex och skrattattacker kombinerat låter väldigt välgörande, snopphistorien - stackars liten vilket dilemma!!!, superba outfits hela vägen, vilken inspirationskälla du är!, ett trasigt kuvert...men för hel....! puh.

Linda K sa...

annie: ska bli rätt mysigt :)

tomas: maken har redan köpt et tpack strumpor på H&M. är väl det enda han köper där :P

minna: så talar en sann poet! :D

översättarhelena: det var det gulligaste jag hört på länge :D särskilt att du har satt dit en post it!

spiro: det är måndagsknäppen ;)

fru a: tack för den lysande sammanfattningen :D

Anonym sa...

Det ska va strumpor, ingen vinter utan strumpor!

Linda K sa...

polloolio: ja jag sa stay ups, ingen vinter utan socka!

Anonym sa...

Strumbehov. Å, det känner jag igen. De första paren för säsongen inhandlades på HM idag. De första i en lång rad.

Hur kan ett i grunden så trist plagg - det är väl på gränsen till att ens få kallas plagg, va? - vara så spännande?

Linda K sa...

virrpannan: och som så lätt blir obekvämt för att dom sitter skumt i grenen eller är för sladdriga... har nog inte tänkt på det än ;)