måndag, augusti 27

Som sig bör

Den goda hustrun tillika modern skyndar hem och kränger av sig alla svettiga cykelplagg. Duttelidutt och iväg fräsch som en persika (nåja, svettet har iallafall snart torkat in) till dagis och hämtar en naggande go och förbluffande skitig son. Den goda hustrun tillika modern kompletteringshandlar snabbt i den lilla butiken och hastar sedan hem. Slänger ihop en ost- och skinkpaj i ett magiskt jihu, nynnandes vad goda hustruar tillika mödrar nu kan tänkas nynna på (Vita rosor från Athen? Säg inte nej, säg kanske kanske kanske? We will we will rock you?). Inväntar sedan den storstilade maken. Blir galet sugen på kalaspuffar mitt i alltihop. Tråcklar eller nåt i väntan på, som den goda hustru tillika moder hon är.

9 kommentarer:

Prästfruarna sa...

Vilken husmor du är! Själv kom jag hem till dukat bord, maken var ledig idag!

J

Lox sa...

Och jag hoppas på lite bolibompa nu när våra gäster flyttar vidare... .

Linda K sa...

prästfruarna: åh underbart!

lox: hö hö, för barn eller vuxna? ;)

Lox sa...

vuxenversionen.Såklart.

Bara hans blodstänkarvanor är över nu så... .

Linda K sa...

lox: såklart.

Anonym sa...

Haha, jag hade trott dig, om det inte vore för pajen. Sorry, busted, du har inte lagat paj. Möjligen köpt felix frysta quiche som du sen som en duktig hustru värmt precis lagom varmt (eller nästan i allafall) i familjens micro.
Puss! ;-*

Linda K sa...

polly: JAG HAR LAGAT PAJ! den blev salt och vi slängde det som blev över :D

Anonym sa...

Tänkte precis vad Polly tänkte. Där avslöjade du dig! Och så han hon före.... ;)

Linda K sa...

asha: en komplott! jag gjorde paj! med mina bara händer. den var salt och god! :D