tisdag, augusti 21

Jag bara slår en signal

Ibland agerar jag sån där ringa-runt:are. Har jag siktet inställt på något kan jag ringa butiker från norraste norr till södraste söder för att komma över det jag trånar efter. Ja hej jag heter Linda och jag undrar om ni har den där i storlek så-och-så... På så sätt har jag kommit över en del dyrgripar som jag inte hade velat vara utan. Älskade Cornelia-kuvertet till exempel, levererades från superschysst tjej i butik i Åre.

Det är deppigt när man får ge upp för att det man söker är slut överallt. Men ibland händer det att jag är lite före min tid. Och det är ju snudd på trevligt eftersom det får mig att känna mig före min tid. Säg, rent hypotetiskt, att jag ringde en skobutik och frågade efter en sko jag sett. Så kanske tjejen i butiken fullkomligt hypotetiskt svarade vaa nä den har jag inte hört talas om... men vänta, nu ser jag att vi inte fått in den än. Den kommer då och då. Hypotetiskt sett skulle jag vara rätt nöjd med mig själv då.

Om jag jobbade i skobutik skulle jag plugga in alla skor och som är på g. Man vill väl ha koll? Precis som jag pluggar in alla böcker som kommer ut om totalförsvaret. Hö hö.

UPDATE: Jag skrev just superschysst i det här inlägget. Jag önskar att jag inte hade gjort det. Det är snudd på som att skriva supersmurfigt, och då kan man lika gärna lägga ner.

18 kommentarer:

Anonym sa...

supersmurfigt inlägg alltså ;)

Jag är likadan, ger mig inte förrän jag nått mitt mål!

Minna sa...

jag är tvärtom... jag kan få ångest om jag måste ringa till en butik och fråga nåt...

Minna sa...

ps. men jag är superschysst ändå... ds.

Linda sa...

jag brukar också ringa runt. jag menar, det måste man ju när man bor vid världens ände.
...och oftast är det som du skriver, de har inte ens fått in grejerna och sedan måste man ringa igen.
...eller så är de superschyssta och ringer tillbaka.

Anonym sa...

Gör mailutskick om vad du vill ha så kan dina bloggfans spana av sina lokala butiker? Jag kan täcka Gbg söder om älven + mölndal och vi konkurrerar garanterat inte om samma kläder :D

Linda K sa...

hedgehog: saft saft hallonsaft bättre saft har ingen haft (smurfigt)

minna: du är en megasmurfig tjej! :D

linda: man gör det man måste :) schyssta smurfar!

dtk: ja det är ju en idé! men tänk om mina bloggfans kniper det jag vill ha då? ;)

Anonym sa...

Om det är så att det är ett par skor från märket nedan, nu gissar jag bara hej vilt alltså, kan man beställa från märkets hemsida.

Linda K sa...

agneta: jag gillar det bättre live. testa, känna, slippa frakt, du vet :)

Anonym sa...

När jag köper skosnören brukar följande dialog uppstå:

"Från vilket djur är skinnet?"

"Dom är i tyg."

"Jaha, men den lilla knoppen då?"

"Den är i plast."

"Men om dom hade varit gjorda i skinn?"

"Skosnörena?"

"Ja."

"Jag vet inte, men jag skulle gissa på ko"

"Tack."

Linda K sa...

tomas: händer mig hela tiden.

a spoonful of mint sa...

Jag säger ofta superschysst, och det är inget fel på mig, jag är rätt smurfig faktiskt.

Anonym sa...

visst är det tråkigt att vara före alla andra.man får alltid srå och vänta på alla.ensamt!men det är kul när de kommer ifatt så man får säga:"jag sa ju det."

Anonym sa...

några färgglada saker som syntes på visningar nyligen? Gissar vilt :-)

Anonym sa...

sådan är jag också skönt att det finns fler, alltså som ringer runt helt besatt och ska bara ha det plagget eller skorna!!!! Men det märks att man inte är ensam för när man kommer fram via telefon och varan finns som man söker så brukar det nästan till 100% inte vara några problem att skicka. Så TACK ni i butikerna för att ni ser detta som en möjlighet.

Anonym sa...

Jag skriver under på detta beteende. För mig har det dock blivit pinsamt när jag ringer och de på andra sidan inte vet vilket land jag ringer ifrån. Detta inträffade när jag desperat letade efter ett par Ballyskor som inte togs in till Sverige förra året.

Linda K sa...

yeh-yeh girl: och jag är cool som en swimingpool :D

mum: tufft att va först :P

anonym: den gissningen var vild men inte helt korrekt ;)

susanne: god service!

cosmopolit: oohh du ringer även utomlands? impad, så långt har jag ännu inte sträckt mig :)

Sara sa...

Innebär det här att jag måste sluta använda ord som "snajsigt" och "kanoners" eller är det bara det där med smurf i sig som man inte får använda?
Hälsningar från en som undrar.

Linda K sa...

sara: du BÖR använda alal dom orden för dom är megasmurfiga ;D