torsdag, augusti 23

Meh!

Sonen och jag gick till biblioteket efter jobbet/dagis. Slank in på en ung tantaffär på vägen. Där hade dom nämligen reat ett par Hunky Dory-byxor jag gillar. Och nu var det slutrea. Letade runt men kunde inte hitta dom, och jag tyckte det var konstigt eftersom det funnits många par kvar senast. Till slut frågde jag det snorkiga butiksbiträdet, som svarade:

- Nä dom har vi lagt bland höstens nyheter nu.
- Men va? Dom var ju nedsatta till halva priset. Och dom är inte höstnyheter, det är ju sommarens brallor.
- Nu ligger dom där och till fullpris. Sa snorkfröken och vände på klacken.

Andra gången på kort tid jag diskret ger en människa fingret.

23 kommentarer:

Anonym sa...

Det var inte snällt! Dumma ung tant affär! Kanske inser tanten sitt misstag när hon inte får dom sålda till fullpris den här säsogen heller...

Själv fyndade jag en Hunky Dory kofta för 150:- förra veckan. Har klämt på den sen i höstas. Den som väntar på nått gott...

Missy sa...

Well done, Linda! Onda är vad de är.

Linda K sa...

indiemamman: väntar aldrig för länge! :D

missy: and all evil must be destroyed! :D

Anonym sa...

vafan? slå en knytnäve i magen på henne. och sen kan hon stoppa upp sitt fullpris där det får plats.

Alternativt kan man som du gjorde ge ett finger lite stillsamt.

Linda K sa...

hedgehog: ja i efterhand önskar man alltid att man valt den våldsammare varianten :D

Minna sa...

ameh!

Linda K sa...

minna: bah!

Anonym sa...

Det verkade fullt berättigat att göra det du gjorde!

Linda K sa...

mia: och hon såg det inte ens för hon hade sin feta röv mot mig.

Anonym sa...

Vilken apa !
Jag ska sticka "din " fuskpolo. Köpte mig idag en fin liten grå jacka/kavaj (lite utställt, utan krage, 3/4 ärm i ull) på HM. Fuskpolo till denna blir mumma men vilken färg??

Anonym sa...

Kollade just på originalet till stickreceptet. Tjejen på bilden är en av de anställda på min favoritstickaffär här i Gbg. Intresseklubben..

Camillas lockar sa...

Det var det j-aste! Och fingrar är faktiskt till för att användas, så det så :-)

Anonym sa...

Hunky Dory, heter ett av David Bowies bästa album (från 1971). Köp det istället.

Sunflower sa...

Men så där får man väl ändå inte göra!? Eller? Nej, inte! Eller? Det är det fulaste sättet någonsin.

Anonym sa...

Linda, are the knee socks (knästrumpor) going to be big in Europe this Fall? Haven't noticed that over here yet; of course it still remains very hot down here.

Linda K sa...

cicci: åh då måste du skicka en bild på hur den blev sen! jag vill ha en grå men det blir kanske lite mycket med grått till grått? du kan ju köra olika nyanser.

camillas lockar: så sant!

anoname: tack den har jag redan. nu var jag sugen på brallor :)

sunflower: mitt eller hennes? ;)

bobk: yes they are going to be huge! And notice that I had them LAST year as well. I am very before my time ;D

Anonym sa...

Något som jag ibland funderar på är varför vissa anställda i vissa klädaffärer beter sig som om de hade världens bäst betalda och mast statusfyllda jobb. Man kunde tro att de vaktar guld allra minst (verkar inte vilja sälja något).

Anonym sa...

vad heter butiken?

Du måste namnge den så vi andra kan bojkotta/undvika den!

Linda K sa...

linda g: dom är kanske bittra?

nilla: ja vad sjutton heter den...? coop? scoop? sloop? nåt tantigt iallafall! :P

Anonym sa...

Nä, fy så fult gjort! Flytta över byxorna till höstnytt!? Bojkott, bojkott mot tantbutiken!

Anonym sa...

Men jisses - vilken jubelidiotisk grej. Ge på henne bara!
/Sandy

Linda K sa...

mrs j: jag ska meddela henne att INGEN av MINA läsare tänker shoppa deär mer! :P

sandy: ja stryk skulel hon ha :D

Anonym sa...

Haha, kom att tänka på en gammal historia om sångerskan LeilaK som var rätt berusad under ett besök i en mindre stad. Hon lär ha skrikit "Don't you know who I am? Don't you know who I am? I'm LeilaK motherfucker! I'm LeilaK!" till vakterna på stället.

Således kunde du återvända till butiken en sista gång och vråla "Don't you know who I am motherfucker? I'm LindaK!". Men kissa inte i butiken...