torsdag, augusti 30

Nästan

Efter otaliga timmars struttande på stan i nya stövletter var mina fötter i ett sorgligt skick. Dom skrek högt för varje steg, och jag också. När jag stapplade ner i t-banan vid KTH fick jag syn på ett stånd med foppatofflor. Ja, just foppatofflor. I diverse grälla färger.

Under bråkdelen av en sekund hann jag tänka: 120 spänn för en smärtfri resterande hemfärd, ska jag? Ni förstår nu graden av smärta! Sen tog förnuftet över och jag stapplade vidare på onda klackar.

Men att jag ändå tänkte det.

13 kommentarer:

Missy sa...

Hahahaaaa! Hahha...hahhaha...ojojoj, jag tror jag får håll... ;-)

Linda K sa...

missy: jag är fortfarande i chock :/

Anonym sa...

:D,:D, :D ( vågar man fråga vad det är för underbart snygga stövletter. Vagabond?)

Anonym sa...

haha! jag var på sjukhus 2 dagar förra veckan och innan jag åkte hem hann jag tänka att "jomenvisst, självklart måste jag med ha crocs". Som tur var blev jag frisk snabbt och kom över tanken på att crocs var rätt för mig...! (ALLA har crocs på sjukhuset)

Anonym sa...

Hahaha!
Jag letade efter inomhustofflor för skolan till sonen. Hittade inga i butikerna, förutom foppa som jag vägrade köpa. Till slut gav jag upp, och köpte foppatofflorna. Det enda som är bra är att de är i skolan, så jag slipper se de...

dddd sa...

Hahahaha! Det är bra!!!! Stå på dig! Snacka om att lida pin. I sådana situationer fåååår man faktiskt köpa foppisar. :)

Sunflower sa...

Det är ju bara så, vill man vara fin får man lida pin! Eller ta med sig ett par ballerinas i väskan utifall att... :) Men vem tänker så långt? Inte jag. Jag brukar ha ont. Jag gillar ont. :)

Anonym sa...

oh, vilken tur att du tog ditt förnuft till fånga! jag må vara full så här på en torsdag, men smaken har jag fortfarande kvar o så tydligen även du, det glädjer mig! :D

Linda K sa...

cicci: reafynd på rizzo!

tone: när ohygglig smärta råder kanske, aldrig annars! ;)

emma: sonen har faktiskt också ett par. på barn är det gulligt. bara på barn!

miss kyd: men jag stod pall! (vaf*n är jag född på 50-talet eller?)

sunflower: vet du jag tänkte faktiskt plocka med ett par ballerinor, men så resonerade jag nääää dom tar bara plats. dumbo.

johanna: ja jag var inte ens full, ännu mer skrämmande :D

Anonym sa...

hahahaahahahahahahaha - du skulle ha gjort det ;)

Linda K sa...

hedgehog: tycker DU ja :D

Mie sa...

Iiiiihhhhh vilken tur att du stod emot! Hur skulle du ha kunnat ta dig hem med hedern i behåll;)

Linda K sa...

mie: det hade antagligen varit ÄNNU plågsammare än klackar ;)