söndag, augusti 26

Av och på

När jag var liten var jag fullkomligt vild vad gällde klädprovning. Slet dagligen samtliga plagg ur min garderob och mannekängade med förtjusning. Tre-fyra outfits per dag hörde till vanligheterna. Mina föräldrar blev vansinniga. Ibland nöjde jag mig nämligen inte med enbart min egen garerob utan hälsade på i deras också. Jag älskade att handla nya kläder inför skolstarten (till skillnad från min bror som grät sig igenom det hela).

Det har hållt i sig. Kläder är fortfarande grejen. På helgerna när jag inte behöver ta hänsyn till sovande familjemedlemmar kan jag återgå till barndomens beteende. Idag har jag bytt kläder i en rasande fart tre gånger innan det kändes rätt. För det som känns bra en dag kan vara helt fel nästa. Man måste känna in sig.

Nu är jag inkänd.

11 kommentarer:

Anonym sa...

åh - jag måste städa i min garderob - igen... suck alltså, jag provar, ratar och knölar in.

Idag har jag tyvärr en sunkdag, knäkorta mysbrallor och illblommig tunika från Indiska. Och det nystajlade håret i tofs. Men - jag ska ändå bara tvätta, laga mat och mysa så det är rätt ok.

Du däremot var väldigt fin idag!

Linda K sa...

hedgehog: sånt man får lov att deala med med jämna mellanrum. fast rätt kul när man kommer igång. tack så mycket :)

Frida sa...

och snyggt blev det, som alltid!

Anonym sa...

Jag är som du, Kan hålla på ett tag innan det sitter och jag älskar att prova kläder. Däremot avskydde jag det som barn. Min mamma var/är klädfixerad och kunde låna hem 10 klänningar som hon tvingade mig att prova. Jag minns det med fasa. Jag var hennes lilla docka.

Linda K sa...

frida: tack söta :)

cicci: aj aj, tuffa tider för en liten tjej :)

Anonym sa...

Jag fick en känsla av att du kanske eventuellt är gravid. Kan det kanske eventuellt stämma? /Marléne

Linda K sa...

marlene: för att jag byter kläder? då har jag varit gravid sen tre års ålder. nej du.

malla sa...

så sant så sant! Ibland försöker jag hänga fram kläder som jag tänker ha nästa dag, men när jag väl tar på mig dem på morgonen så kommer jag fram till att "nä, det är inte en sån dag idag". Och in i garderoben igen! :)

Linda K sa...

malla: lyllos dig som KAN ta dig tillbaka till garderoben! jag har sovande man och barn där inne (inte i garderoben givetvis, men i sovrummet där garderoben finns) så jag får vackert nöja mig med de plagg jag lagt fram.

Smartasmia sa...

Hihihi..en sån ligen ligist där! Och fortsätt så bara:-)

Linda K sa...

smartasmia: det har inte minskat ner på takten än.. ;)