tisdag, augusti 28

Jag skulle ha medalj

Vad hände? Det blev tokhöst under dagen, och så blåste jag nästan bort. Gissa om jag hade med- eller motvind hem? Gissa om jag ville skrika ut mitt hat högt och ljudligt till nån jäkla vädergud där uppe? Ska det vara på det här sättet tänker jag inte cykla mer! Då får jag sitta på en buss och förfalla istället. Det ska vara trevligt att cykla, inte en nära-döden-upplevelse.

Här sitter jag nu svettig och genomfrusen på samma gång. SKulle vilja hämnas på blåsten. Men hurdå? Hårfön i motsatt riktning? Ja det skulle nog svida.

14 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är med på att hämnas! Två hårfönar är bättre än en...tror tom att jag har en resehårfön någonstans. Låt oss starta ett uppror mot kalla höstvindar!Nu ger vi igen!!
/Jenny

Lox sa...

Var är min medalj? Här blåste det som f-n, och inga vantar hade jag.

Och dessutom blev det rester till middag. Och det skulle inte förvåna mig om det inte är något Midsummer Murders ikväll. Och så har jag fått några knepiga blanketter ifrån kommun om grannens bygglov. Och.. *andas in*

Anonym sa...

Gissa om jag tycker toksynd om mig själv just nu; HAR TAPPAT MINA NYCKLAR (lägenhet och you name it..)!! Troligen på stan. Har ringt runt alla affärer. Inget napp... :(

Cecilia sa...

Ajaja, det är så synd om alla idag. Jag kan bidra med tre fönar och kanske rullfönborsten också skulle fungera. :)

Anonym sa...

Just detta är problemet. Att jag inte har någon att klaga på. Det behöver jag allra mest när jag borde skrapa bort frost på rutorna. Då hämna jag genom att skita i det. Det blir så bra så.

Anonym sa...

Och kallt är det.
Vad hade jag på mig för ytterplagg förra hösten?
Hur gick det med din skinn jackan?

ewac

Anonym sa...

HAHAHA Jag ställer med TVÅ hårföner. :-)
*kramar om Linda* Tycker syndom.

Sandra

Anonym sa...

jag hänger på - hämnas ska man. Jag kan bidra med en grävling.

Anonym sa...

jag har bara en plattång - räknas det?

Linda K sa...

jenny: för det var du och jag mot världen... :D

lox: staaaackars dej!

cicci: illa, håller tummarna!

cecilia: stackars alla!

ms40plus: ibland begöver man nån att hämnas på. ovetande make kanske? ;)

ewac: det blev nån försening hos mint&vintage, dom håller på med det. dom får gärna vara färdiga...nu!

sandra: det varkar vara mer synd om andra, se ovan!

hedgehog: du är farlig och bäst :D

åsa: anything goes :D

Lox sa...

Äsch för f-n, ett par varma sockar, ostbågar och ett konstaterande att chief inspector Barnaby kommer att förgylla min kväll och allt är bra.

;-)

Linda K sa...

lox: slutet gott, allting gott :)

Anna ser dej sa...

He, he, he:D Jag vill bara lämna mina varmaste sympatier och säja go, go, go med hårtorken. Motvind är ett jävulskap!

Linda K sa...

anna ser dej: man hatar den.