söndag, augusti 19

För eller emot?

Plöjde Modette igår. Det listas 33 tecken i tiden. Sånt man kan anamma eller revoltera emot. Så här tycker jag:

Anammar:

Långstrump. Gärna för mig, knästrumpan är en av mina bästa strumpvänner.

Handskar: Jag är på! Införskaffade ju ett par rödingar nyss.

Bälten: Mycket najs.

Päls: Har mormors hemma som jag sytt upp. Den är så snygg och varm. Fast jag bär den inte helt utan dåligt samvete. Fusk funkar lika bra.

Blankt: Det är väl kul. Uppblandat med annat.


Tyll/chiffong: Jaaa jättekul!

Kavajjackan: Har plockat ner en perfa sak från vinden som kommer att göra sig gott i höst.

Sammet: Samma som med Blankt.

Glasögon: Och här vill jag rent av citera! Bibliotekarien peakar i vinter.

Rutigt: Finns redan mycket sånt i min garderob, så absolut.

Stickat: Såklart.

Skinn: Give it to me.

Volanger: Jarå.

Kombos: Av olika färger alltså. Och material. Snyggt.

Stickad tönttröja: Varför inte? Tänk om man kunde sticka en till sig själv.

Trench: Alltid.

Hundtandsmönstrat: Jarå, min trekvartskavaj åker snart fram igen.

Byxor: Inte istället för klänning, men jämsides med.

Aviatorlooken: Kan ju testa.

Hängslen: Är väl ingen nyhet?

Knyt en knut: Scarf på.

Polo: Ibland ja.


Revolterar:

Fjädrar. Jamen det känns väl sådär. Jag är nog itne en fjädertjej. Minns detta när jag i höst sitter där med en fjäder i hatten.

Rosa: Tar det lite lugnt med der chockiga.

Nåt på huvudet i hattväg: Jag önskar det funkade, men med min korta "page" försvinner allt hår under huvudbonaden och jag ser ut att ha ännu större huvud än vad jag faktiskt har.

Axlar: Det beror väl på. Inga enorma grejer tack. Jag har så det räcker från ungdomens simning.

Statementhalsband: Mjä, inte om ja ginte hittar ett som verkligen talar till mig.

Bikerjacka: Läckert, men vet itne riktigt om det är jag. Väntar fortfarande otåligt på vad som ska hända med min skinnjacka från Dagmar.

Nya klackar: Jättehögklackat, nä tack.

Paljetter och nitar: Paljetter är ok, men nitarna hoppar jag över.

Reptil: Kanske inte.

Lackleggings: Inte för mina ben.

Färgmatchat från topp till tå: Det låter lite jobbigt. Men vem vet.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har typ samma, om man bortser från brillorna. Har man under den knepigaste av tonårstiden tvingats gå med colabottnar inramade i feta plastbågar så känns det liksom inte aktuellt :D

Annie - PD sa...

Jag tror stenhårt på fjäder i hatten och färgmatchning. Det är en bra kontrast till stilen som varit dvs. "jag-tog-bara-på-mig-vad-jag-hittade".

Och jag lovar att påminna dig när du sitter med fjädertröja och fjäderbyxa i vinter ;D

Linda K sa...

lipgloss bitch: ok jag hajar. Men ett par riktigt coola då? Prada? Dolce? Gucci? :)

annie: ha ha ha, deal! :D

Anonym sa...

Oj då, då måste jag ju köpa Odd Mollyblusen. Den är ju rutig för tusan! Sen, lär dig sticka. Det är faktiskt lättare än man kan tro. OM du nu lär dig, sticka ingen tönttröja. Kolla t.ex. in www.knitrowan.com för inspiration.

Linda K sa...

cicci: ja jag ska jag ska. en dag.