söndag, augusti 19

Lockhuvud

Det är en sak att hålla fram en bild och säga "Såhär!". Det är en annan sak att möta verkligheten. Mitt hår är inte rakt, inte för fem öre. Det lockar sig. Gärna där det inte borde göra det. Så en sån där stilig rak page funkar egentligen bara en halvtimme efter frisörbesöket på mig. Sen säger det "fjång" och skuirrt" och så har lockarna återerövrat plattångens tillfälliga maktövertagande.

I Elle hittade jag den här frillan. Kort fast med en känsla av långt. Den skulle funka rätt bra på mig. Tänk om jag blev en redtop också!

18 kommentarer:

Anonym sa...

Å ja vad läckert! Klart du mesta testa på livet som redtop också.

Linda K sa...

lipglossbitch: ja lite försiktigt ljusrött i allfall kanske eventuellt om jag törs :)

Gissa Bilden sa...

Hej hej!
Nu är första tävlingen avgjord och en vinnare utsedd. Tyvärr blev det inte du denna gång, men titta gärna in och gissa på den nya bilden. Lite klurigare, men roligare pris- en biobiljett.
mvh Gissa Bilden

Glamourbibliotekaren sa...

Absolutt, den frisyren ville du kle godt!

By the way - husker du navnet på en svensk nettbutikk som selger masse masse fine scarves, blant annet fra Pucci? Jeg har glemt det, og noen spurte meg nettopp..

Linda K sa...

gissa bilden: jag har så mycket tur i kärlek så jag vinner aldrig i "spel" ;) försöker igen!

glamourbibliotekaren: tack! :) du tänker kanske på Fåfäng? www.fafang.se

Anonym sa...

Åh! Det här skulle du passa så bra i, bättre än svala H&M-frillan. Den här är mer klacksparkig!

Anonym sa...

Jättesnygg! De där små "flärparna" vid öronen är jättefina, tycker jag!

Linda K sa...

frökenfröken: mmm jag tycker det också :)

virrpannan: gillar det också!

Camillas lockar sa...

Ooh, så spännande! En redhead-Linda, vågar du?! Häftigt tror jag det skulle bli!!! Samma här förresten med det raka/lockiga. Ute i två minuter sen krusar det sig. Trots plattång.

Minna sa...

GRYMT!!! och du skulle vara så cool i rött!!!!!!!

Linda K sa...

camillas lockar: ja nu är jag kaxig. vi får se om 7-8 veckor :D

minna: ja vill ju va som du-u-u, jag vill se ut som du, gå som du du-u-u...

Glamourbibliotekaren sa...

jaa det var det! Tusen takk!

Åsa sa...

Mitt hår är likadant, lockar sig hit och dit. Var på bröllop förra helgen och det var fuktigt väder. Några av de andra gästerna beklagade sig över att de plattat håret i onödan men jag var smart och hade lockat håret.. :)

Linda K sa...

glamourbibliotekaren: det var det lilla :)

åsa: ha ha, smart drag :D

Lox sa...

Ung. lite för lång sådan har jag just nu. Passar utmärkt till hår spom "fjongar" iväg lite hur som helst.

Anonym sa...

Underbar frisyr!
Varning dock för att bli redtop. Jag är f d blondin och nu är jag reptop. Har fastnat i den s k färgfällan. För två år sen började det och nu kommer jag nog aldrig tillbaks igen. Märk väl att jag ändå färgas av en proffs. Saknar det ljusa och jobbigt med utväxthelvetet.

Ann sa...

Vågar jag, vågar du! Eller hur? ;)
Hur läckert som helst alltså.
Jag tycker det är så fint med rött hår, färgade själv i övre tonåren. Inte så snyggt när det växte ut ;)

Linda K sa...

lox: mmm, jag har nog haft liknande också. lockvänlig :)

cicci: vill man va fin får man lida pin :P

ann: det är väl just det där med utväxten. kan man inte slinga in lite rött då så att utväxten inte blir så tydlig? och, absolut, vågar du vågar jag! :D