måndag, augusti 20

This is a damn good pie

Jag blev så inspirerad av och sugen på Smartasmias pajbild att jag slängde ihop en äppelpaj. Av äpplen från trädgården, minsann. Provsmakade, och dom ska nog funka. Annars blir det surpaj.

Det var en kamp att få ner dom från träden. Så pass att grannen tittade förbi med road min och undrade vad som stod på. Där jag stod med en lång pinne och sjöng ganska högt:

Bang bang you shot me down bang bang that awful sound bang bang you used to shoot me down... (Kill Bill-inspirerad)

Bakar egentligen inte till mig själv (anorexibeteendet, utan att ha någonting med den sjukdomen att göra) utan till alla som kommer att vara hemma i morgon när jag inte är det.

Fast tänk om jag provsmakar!



12 kommentarer:

Unknown sa...

Gud vad gott! kan du inte facebooka över en bit med mycket vaniljsås.

Anonym sa...

så tjusig du är på bilden! Ser att jag måste köpa nya pumps gav bort mina svarta igår...

Anonym sa...

Åh! Jag älskar hösten och äppelpajer

Linda K sa...

jan: sure thing!

johanna: tack! ja svarta pumps måste man ha! :)

cicci: jag med!

Mary Lady Luck sa...

Åh, varför lärde jag mig inte av gårdagen och köpte hem paj. Kan du skicka eventuella rester?

Anonym sa...

Jag gjorde äppelmos av mina. Inget anorektikerbeteende alls. Däremot bakade jag kolakakor och använde massor av smör. För att bjuda andra på. Och kanske mig själv också dåvmaken är på mingel på botaniska och jag är själv hemma, förutom huliganerna, och har tråååååkigt.

Märks det?

Linda K sa...

mary lady luck: jag kollar läget ikväll när jag kommer hem!

lox: uj, så där flitig i köket är inte jag. paj och pannkakor liksom, där går en gräns :D

Smartasmia sa...

Ojoj...tänk att man är en sådan inspirationskälla:-) Min pajbild till trots...! Hehehehe...du får hemskt gärna komma över hit och banka ner lite äpplen, bönan! God spis.

Linda K sa...

smartasmia: ett äppelmöte, det vore nåt :D

a spoonful of mint sa...

Baktrenden sprider sig som en löpeld.

Elin sa...

this is a damn good blog

Linda K sa...

yeh-yeh girl: ja det är ju höst i luften :D

elin: damn vad glad jag blir! :D