torsdag, augusti 16

Smileyn är ute

På ett möte igår kom vi av okänd anledning in på smileys. Vi kom fram till att vi för det mesta avskyr dom. Inte dom gammeldags med kolon och parentes. Dom är rara, ungefär som de första mobiletelefonerna från Ericsson. Men dom som är gula och rör på sig. Klarar jag bara av på messenger. I lagom förekomst. I bloggar bannlyser jag dom, klarar inte av att läsa en text när det hoppar och far små gula gubbar överallt. Nä då får det vara.

Så kom ja gå att jag ju faktiskt drysslar med smileys när jag kommenterar och svarar på kommentarer. På vissa bloggar förvandlas ju "streck"-smileyn till en jobbig gul gubbe. Men hos mig förblir den streckig. Och jag sätter dit den ibland för att jag vill visa att jag tycker om er som kommenterar.

7 kommentarer:

Anonym sa...

jag föredrar också smileys som ser ut så här :)
Gula gubbar som rör sig blir man ju helt snurrig av ;)

Anonym sa...

Animerade smajlisar får jag migrän av. Kolon parentes or die.

Linda K sa...

hedgehog: ja dom jobbar isg!

polly: så sant jag tycker som du. semesterapa!

Anonym sa...

happ! ok! skall sluta skriva sånna gubbar till dig dårå Linda! :-P
:-P :-P :-P :-) :-) :-) haha SPAM

Sandra :-)

Linda K sa...

sandra: nämen såna gammeldagsa gillar jag :D

Anonym sa...

Håller med dig till 100%. Jag är dessutom så gammeldags så jag vill ha med näsan, aka o, också. Då blir jag extra irriterad när jag råkar göra en sådan gubbe där det automatiskt blir gulingar och smileyn blir en :O istället för :o)
Jösses, vilka i-landsproblem jag har. %o)(*slänger in en till bara för nöjes skull här där de blir snygga*)

Linda K sa...

spiro: de ska va gamalt!