måndag, augusti 20

Fråga kolon

Tittar ni med stor spänning och gång på gång i Elles trendbibel? Tycker ni att det är sensommarens stora händelse? Det gör nämligen inte jag och det tycker nämligen inte jag. Jag tycker den är snudd på trist. För det är inte en människa som klär sig så. Ingen på stan ser ut som modellerna i trendbibeln.



Jag fattar att det ska vara inspirerande. Men när det bara är sida upp och sida ner med catwalkande damer med för det mesta galna kreationer orkar jag aldrig igenom den (596 outfits, liksom). Hittar sällan nåt sådär vansinnigt inspirerande. Och sen stoppar en massa fantasilösa bloggare in alla dom bilderna i sina bloggar och säger att dom är fantastiska och underbara.

Nämen vad trevlig jag var idag då, vaknat på fel sida?

UPDATE: Jag vill förtydliga att jag gillar Elle! För det allra mesta iallafall. Det är trendbibeln som ibland följer med jag inte diggar.

20 kommentarer:

Anonym sa...

Vad, fanns det en trendbibel med i tidningen?

Märktes ej och numret har gått mig något förbi trots att det finns hemm. Tyckte föregående tidning var trevligare än denna. Förväntningarna var höga och det blev platt fall.

Du har mitt medhåll således, och jag har inte vaknat på fel sida.

Anonym sa...

jag har vaknat på rätt sida och håller med. heltrist är ordet, för man har ju inte sett någon som man kan säga har inspirerats av de bilderna.

Frida sa...

jag håller också med! hur trist som helst. mycker mer inspirerande att titta på kära bloggerskors outfits!

Linda K sa...

marie: den satt ihop med Elle. tack tack :)

hedgehog: alltid klok som en bok!

frida: visst är det så! :D

Annie - PD sa...

Jag har slutat läsa Elle för den var så trist. Men det var några år sen. Hade tänkt att ge den en ny chans men nu vet jag inte... Nä. Jag hoppar :)

Du har snyggsnygga jeans idag!!!

Linda K sa...

annie: jag gillar Elle, men trendbibeln kan jag vara utan. tack! mina "gamla" hm-stuprör (som jag trots semester kommer i!)

Anonym sa...

Nu har jag i o f s inte läst just denna, men jag tycker generellt sett att både catwalkbilder och svartvita, konstnärliga bilder i motljus som man eventuellt ser att det är en människa på är ganska värdelösa som inspiration. De första för att de är så out of reach (vem f-n ser ut som en vatwalk-modell? och vem kan ha på sig det där oavsett figur?) och de andra för att man helt enkelt inte ser nåt.

Efter vad jag minns är båda typerna rätt vanligt förekommande i Elle. Eller?

Anonym sa...

F ö vill jag meddela att c och v sitter bredvid varandra på tangentbordet. Bara så ni vet.

Linda K sa...

virrpannan: håller med. och aj, dom sitter oanständigt nära varann!

Anonym sa...

couldnt agree more. Catwalkbilder gör inget för mig. Boring!!

Linda K sa...

sara: booring indeed!

Anonym sa...

Jag tycker Elle har blivit bättre på sistone (även om kanske inte köper just detta numret nu då efter att ha läst era åsikter:))
För några år sedan tyckte jag att det mest var mycket självförhärligande snack typ "Vi är Elle, värlens ledande modetidning" men ganska litet bevis på detta, tex DV var mycket bättre.

Linda K sa...

b-m: själv elle var helt ok, och ajg gillar den över lag. det är trendbibeldelen jag inte diggar.

Anonym sa...

hear hear!!

Linda K sa...

starsara: :D

Anonym sa...

Eftersom jag upplever mig själv som NTV (Normal Tills Vidare), måste jag starkt ifrågasätta den förvirring jag ändå måste uppleva 2 ggr/år. Jag köper Elle FÖR ATT det är en trendbilaga med, bara för att senare komma ihåg att det är den jag tycker är så dålig! WTF? Annars gillar jag ELLE, men dessa bilder gör mig snurrig oinspirerad. Men du har attans så snygga skor idag! Visst e dom bekväma?!

Anonym sa...

Eh, glömde ett "och". Så det kommer här: och
Bör placeras mellan "snurrig" samt "oinspirerad".

Linda K sa...

anneca: elle är prima, bibeln kan jag vara utan.

tack! antar att damen har likadana själv? fick lite skav i början man jag håller på att jobba bort det :)

Anonym sa...

Jag har set den och förkastat den. Tråkigt att det är så mycket på en gång :)

Linda K sa...

cicci: jupp.