lördag, december 2

Sådan mor sådan dotter ...not!

Var hos mamma och hälsade på idag, jag och sonen. Man skulle ju kunna önska att jag ärvt lilla mors förmåga att baka. Men icke så. Min mamma tappar nämligen inte fokus i köket. Tvärtom. Hon bakar världens godaste bullar, gör knäck och kola och choklad på löpande band - allting perfekt. Själv ska jag ge mig ut i morgon och inhandla köpe-lussebullar och köpe-knäck (om det finns) inför eftermiddagens glöggmys.

...eh...jo alltså... ni som kommer i morgon, jag skojar givetvis, börjar baka genast ....*skämmigt*

9 kommentarer:

Anonym sa...

Det är faktiskt en av de goda saker jag ärvt av min mamma - jag är superbra på att baka och göra knäck o sånt.

Men jag gör det inte för det är ju så förbenat trist ;)

Linda K sa...

hedgehog: well u lucky bastard... ;)

Anonym sa...

Och bara för att du la in den sista kommentaren om att baka, så kommer alla gäster att lämna återbud imorgon...
Glad 1:a advent!

Linda K sa...

shadow: ha ha ha, får hoppas att dom kommer för att träffa mig och min familj ockdå, inte enbart för bakverken ;) Ha en bra du me!

Sara sa...

Å, då är vi två. Jag är usel på bakning också - men idag ska jag faktiskt ge mig på ett försök att baka lussebullar....de kommer förmodligen kunna användas som väldigt hårda mordvapen...

Fru Choklad sa...

Ha inte ångest över köpta lussebullar! Man måste inte baka själv ! Du är ju så bra på annat!!!!!

Linda K sa...

sara: att ha med sig i väskan när man går hem själ vsent! :D

bling bling girl: tack vad rar du är :)

Anonym sa...

Du är min nya idol! Min mamma är också bra på att baka, men jag har inte tålamodet som krävs. Jag gillar visserligen det här momenten under bakningen att äta deg, smet etc, men sen jag för 2 år sen gav mig på att göra knäck och smeten rann ut över hela plåten istället för att hamna perfekt i formarna så börjar jag alltmer att dra mig för att sätta igång med julbaket!;) Så du är inte ensam med att tycka det är smidigt med att köpa bakverken!;) Hälsningar E

Linda K sa...

E: ju fler vi är tillsammans tillsammans tillsammans... :D