torsdag, december 28

Analyserar Femina

Köp nu, behåll, lägg undan! säger Femina om diverse plagg, skor och accessoarer. Jag känner att jag behöver analysera lite.

Köp nu:
  • trenchcoaten. Såklart, fast jag har ju redan min gamla småsunkiga Burberry.
  • kuvertväskan. Check.
  • Klockformade klänningen. Nu må jag vara helt lost, men klockformad = utsvängd nertill, eller? Ja såna har man väl ett par...
  • Skor med konklack och snörning. Jag har mina mormorskängor, dom blir prima.
  • gubbyxan. Inte mig emot, gillar mycket tyg runt benen.
  • Långa midjebältet. Jaha, ja ja...

Behåll:

  • Bikerjackan. Har inte, kan troligtvis vara utan.
  • Oversizeväskan. Skulle sannerligen behöva en riktig jätte.
  • Volymklänningen. Så trevligt då.
  • Platta skor. I love prima ballerina!
  • Shortsen. Funkar fint för mig.
  • Dubbelknäppta bältet. Urr jag ryggar tillbaka lite. Men det har hänt förr, sen sitter jag där med ett i högsta hugg.

Lägg undan:

  • Skepparkavajen. Äh, skepparkavaj rockar fett och kommer alltid att göra.
  • Baguetten (väskan, inte brödet). Fine with me, not my cup of tea.
  • Städrocken. Blir bra, den klänningen är jag rätt trött på. Har jag ens nån?
  • Högklackade loafers. Skiter jag i. Jag älskar mina och ämnar fortsätta nöta sulorna på dom.
  • Boot cut. Jaha, jag trodde det skulle bli lite inne igen, med hög midja och så?
  • Bältet med nitar. Ok.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Sen när tog vi Femina på orden??? ;)

Linda K sa...

hotspot: nä precis ;)

Anonym sa...

Nitar? Det är väl the shit i vår? Femina måste nog revidera :D

Polly sa...

Och efter att bläddrat igenom H&M-katalogen är jag förvånad över att jättemegaflugögonsolbrillorna är lika stora om inte större i år! Är det inte dags att de får vila i frid? För helt ärligt, det finns ju inte en människa som passar i dem... :D

Lindas trädgårdsblogg sa...

Linda, jag har glömt att tacka för din julhälsning! Jag önskar dig en god fortsättning :-)
Förresten så gillar jag när du kör din egen stil och inte lyssnar blint på media!

Linda K sa...

annie: är det så? jahapp då lär man väl nita till sig lite då :)

plly: mja utan tvekan svårburna. jag har ett par "flugögon", dom äker på ....sällan :)

linda: tack söta :) Och tack igen!

Anonym sa...

Något har hänt Femina var sig inte lik ny chefsredaktör?
ewac

Linda K sa...

ewac: ja det är det kanske ja...

Anonym sa...

Är det bara jag som får frasen: "ja, det är ju klart att det rycker i baugetten" när jag hör ordet baugette? Eller var jag smaklös nu?

Linda K sa...

spiro: HA HA HA det var kanske inte min första tanke, men nu har jag svårt att tänka på nåt annat ;D

Anonym sa...

spiro: jo, jag me! Ha ha ha!
Galet hur vissa fraser bara fastnar.

Linda K sa...

jenny: ;D