onsdag, december 27

En dag på jobbet

Frågan vi alla ställer oss: vad gör jag här? Jag är på jobbet. Jag kunde fortfarande ligga under täcket med en varm son och make nära nära. Ha en ledig dag. Men det är så lätt att tänka, när man sitter där med semesterlistan några veckor innan, att jomen jag kan ju jobba ett par dagar det är ju så lugnt ändå. Pyttsan.

Vad är väl en ledig dag? Den kan ju vara alldeles tråkig, och dötrist, eller alldeles, alldeles underbar!
Nu ska Askungen fylla sin Rolodex med visitkort.



Varje dag får hon arbeta, hon får jobba, hon får streta...

6 kommentarer:

Minna sa...

Jag håller med dig! jag är också "här"...

Anonym sa...

jag är hemma, i pyjamas, med kaffe och en varm hundvalp :)

Anonym sa...

Jag är också på jobbet. Man tror alltid att det ska vara lugnt bara för att de flesta andra är lediga, men så brukar det inte bli :(

Anonym sa...

Lider med dig:(
Själv sitter jag ocg pluggar. Var grymt svårt att ta sig upp imorse för att sätta sig och plugga hela dagen. Snoozade i en och en halv timme:)

Ha en bra dag!

Linda K sa...

minna: *i sann michael jackson-anda* you are not aloooone, I am here with youuuu...

hedgehog: det är du rätt i! :D

miashopping: nä händer det nåt är det ju man själv som åker på det. hoppas du får en lugn dag :)

anonymous: och då lider jag med DEJ. plugga är också jobbigt. bra dag till dig också!

Anonym sa...

Exakt samma tankar har jag haft idag... Trodde det skulle vara så "enkelt" att bara sticka in och jobba lite lugnt i några timmar. Det blir ett väldigt trist avbrott i lugnet, som annars råder så här efter jul. God fortsättning! /Ella