tisdag, december 26

Våga vägra choklad

Snälla Linda, ät inte mer choklad, som du egentligen inte tycker är särskilt god ens, nu. Du åt ju till illamåendegränsen igår, räcker inte det? Och kompensera inte chokladen med annat ätbart till din antagligen redan rejält uttänjda magsäck. Annat än med frukt. Det har nu varit några dagars allmän frossa, nu är det dags att återvända till verkligheten. Verkligheten där det är trivsamt att komma i sina jeans eftersom det inte lämpar sig att drälla runt på jobbet i morgonrock. Verkligheten där man äter tre mål mat om dagen istället för konstant småmumsande. Verkligheten där godis är bannlyst (åtminstone fram till nyår...) Verkligheten där spinning och gympa är verkliga ting och inte fjärran fantasier.

Ja jag vågar!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Linda, did you get some Uggs for Christmas?

Anonym sa...

Choklad is the shit ju! :)

Linda K sa...

bobk: no, I´v had them for a couple of years. Warm and cosy :)

felicia: i lagom mängd, min kära, i lagom mängd :)

Anonym sa...

håller med, nu är det dags för fruktstund istället :)

Linda K sa...

hedgehog: fruktsallad står på kvällens meny! :D

Anonym sa...

Jag kände mig rejält träffad där.. *skäms*

Linda K sa...

lindisen: jag är också träffad, men nu ska det bättras ;)