fredag, december 29

Nästa år

Utmanad av Var Dags Glimt att sätta på pränt fem saker jag vill ska hända 2007. Ska bli. Jag tänker inte köra fred-på-jorden-versionen utan vara totalt egotrippad!
  1. Jag vill få en löneförhöjning som strider mot allt sunt förnuft. Till min fördel alltså.
  2. Jag vill att vi bygger ut huset så att alla barn får varsitt rum och jag en walk-in closet.
  3. Jag vill umgås mycket med mina kära vänner. Känns som det blivit lite dåligt med det på sistone. Förlåt.
  4. Jag vill fylla 33 istället för 35. Går det?
  5. Jag vill en hemlig sak. UPDATE: efter många glada tillrop känner ja gatt jag vill meddela att det inte har med nollåttan att göra :)

Nu utmanar jag hela vida bloggvärlden att göra egna listor för det nya året.

22 kommentarer:

Anonym sa...

men så får man ju inte skriva! en hemlig sak? då blir man ju galet nyfiken ^^

Polly sa...

Får man gissa på "tillverka en nollåtta"? ;P

Minna sa...

jag tror som Polly!

Linda K sa...

andrea: man får och man gör! ;D

polly: det får man gissa på, men linda tiger som muren ;P

minna: noterat ;)

Anonym sa...

Japp, Polly & Minna är på rätt spår tror jag! :)

Anonym sa...

Men hallå, har du fler än 1 barn?! Eller har jag missat något?

Anonym sa...

Jag gissar också på "göra 08:a" ;)

Linda K sa...

linda: ja du har missat nåt :D carl, och så två bonusbarn, 11 och 13, som bor hos oss varannan vecka.

Minna sa...

aha, då ska jag gissa igen.
Jag tror att din hemslis är att du har blivit haffad av nån cool tidining och ska börja skriva för dem. jag hoppas att det är så!!!!

Anonym sa...

Aha, då tror jag att jag vet... :) ...efter updaten.

Var dags glimtarn sa...

6. jag med vill ha en 08 ; )

Löneförhöjning klart du ska ha! Man måste bara tro på sig själv *S* Happy new year! Even I am turning 35, ouch!

Linda K sa...

minna: gulle, så önskar jag också att det var :D

jenny: iiiii vadå?! :D

var dags glimtarn: vad lika vi är :D

Miamaia sa...

Jeg vil bare ha jobb i Norge, jeg (har nå jobb i Sverige, og reiser fram og tilbake). Og så vil jeg ha norsk lønn, ikke svensk. Og maaaange! bøker. Og en Mulberry Bayswater.

Linda K sa...

prinsesse vil ikke: jag hoppas dina önskningar går i uppfyllelse! gott nytt år :)

Anonym sa...

Närå, jag kan vänta som alla andra.
För du kommer väl gå pulic med din hemlis? Sen alltå. :)

Linda K sa...

jenny: mmm eventuellt ;)

Anonym sa...

Men Guuu' så trevligt med en lista inför det nya året! En sån bra idé! Antar utmaningen och sätter mig genast att fundera ut mitt 2007. Tack för tipset!
...och lycka till med önskningarna!
Gott Nytt!

Linda K sa...

helena: så lite så. gott nytt! nu ska jag kika på vad du önskar :)

Anonym sa...

Alltså -jag måste vara helt blåst eller nått....för jag fattar absolut -nada om vad det där med 08 syftar på. Men eftersom du önskat dig det så håller jag ju givetvis tummarna på att du får som du vill ;)

Linda K sa...

mocca: ha ha ha. nollåtta är ju mitt bebisprojekt :D men eftersom det är en n-o-l-l-å-t-t-a inkluderar det ju inte 2007.

Anonym sa...

HAHAHA -då får jag ta tillbaka att jag önskar att det slår in -07.
;))

Linda K sa...

mocca: ;D