torsdag, december 28

Statiskit

Det är så tråkigt, det är så trist! Sammanställa statistik är tråkigare än att rengöra toaletten. Den ser ju aldrig likadan ut heller. Olika leverantörer olika statistik. Jag och siffror. En tragedi.

Apråpå ingenting och någonting som är roligare än statiskit. Har en kollega som hade sett en gammal film under jul. Den handlade om en man som inte ville leva längre utan försökte begå självmord. Han hindrades dock av en ängel som tog med honom tillbaka i tiden där han fick se vad som skulle ha hänt om han aldrig blivit född. Hans hustru, som nu var en frodig hemmafru, skulle ha blivit en olycklig ogift bibliotekarie som inte hade något liv utanför biblioteket.

Hon fick säkert också slita med statistik...

UPDATE: försök sammanställa statistik med en 2,8-åring som far runt i biblioteket...

11 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, det er så deilig med disse bibliotekarstereotypiene. :) Statistikk er ikke så festlig, nei!

Anonym sa...

Livet är hårt ibland... statistik låter inte så kul..
Jag jobbar också i tre dagar så här när alla andra ligger hemma o sover på morgonen och visst är det ganska synd om oss?
Kram

Minna sa...

jag försöker jobba i samma rum som en 28-åring... det kan vara nog så svårt...

Linda K sa...

mie absolut guldkant: det ÄR synd om oss :)

minna: ja och är det en man är väl skillnaden obetydlig ;)

Linda K sa...

grombaben: japp! :D

Anonym sa...

Okej inte så kul för dig men "It's a Wonderful Life" är annars en väldigt bra film, jag gråter så varje gång.

Linda K sa...

cecilia: ja jag får ju lov att se den! :D

Anonym sa...

Hahaha, häääärligt skrivet.
En annan hade ju MVG i statistik. =) ;)

/Andreas

Linda K sa...

andreas: då utnämner jag dig härmed till dagens hjälte :)

Anonym sa...

Med en bra regressionsanalys i SPSS kan man bevisa vad som helst!

Linda K sa...

dtk: intressant... får studera psdpspsdo närmare och komma fram till en massa som pekar till min fördel :D