söndag, december 31

Om jag hade pengar, dabbi dabbi...

Om jag hade jättemånga hundratusen, då skulle jag lägga en av dom på en Birkin bag. En stor rackare. Står om dom i dagens DN.

Det tar 15-20 timmar att tillverka en handväska. Eftersom arbetstiden är 35 timmar i veckan blir det i bästa fall två väskor per vecka och anställd. Då kan ändå allt gå förlorat i tillverkningens sista nervpirrande moment när den färdiga väskan, som sytts ihop på avigan, ska vändas rätt. Allts om inte är perfekt kasseras utan padon.

Jag skulle kunna tänka mig en med skavank.

6 kommentarer:

Cissi sa...

Med eller utan Birkin-bag, GOTT NYTT ÅR och fortsätt med din roliga blogg!!

Linda K sa...

fröken bokmal: tack sötaste, och gott nytt! ja det får nog bli utan ;D

Anonym sa...

Gott Nytt År!!
Tack för i år, och ser fram emot att forstätta att läsa din blogg under 2007 också.

*kram kram*

Linda K sa...

mocc: åh kram kram tillbaka! och detsamma :)

Anonym sa...

Jag skulle tillomed kunna tänka mig en som hade en liten repa eller så :) Jag är inte den som är knusslig!!

Linda K sa...

hedgehog: en fläck, ett stygn fel, fine with me :D