fredag, december 8

Den här veckan har jag...

  • ätit tonfisk i vatten till lunch tre gånger. Enbart för att det inte fanns nåt annat att tillgå hemma.
  • övervägt att gå över från friskis till sats.
  • blivit snäppet blondare.
  • kammat hem en tavla.
  • med mitt trevliga sätt lirkat biblioteket fritt från en ganska mastig faktura.
  • köpt en julklapp till mig själv. Den första av...?
  • julpyntat mitt arbetsrum.
  • knappt sett maken, vi har haft olika grejer för oss nästan varje kväll.
  • tränat två gånger, grattis.
  • gått tre timmar för att komma till olika ställen. Som hemifrån till bussen, från bussen till dagis...
  • öppnat nytt bankkonto.
  • INTE ätit tomteskum.
  • bara haft klänning en gång.
  • knäckt sex ägg.
  • donerat mina organ.
  • sovit i snitt sex och en halv timme per natt.
  • haft it should be easy but it never is with you på hjärnan. Och I don´t feel like dancing. Alltid.
  • gråtit. Tsunamirelaterat.
  • börjat säga god jul till folk som jag kanske inte träffar mer i år.

15 kommentarer:

Kerstin sa...

Hahaha - och jag har mailat God Jul massor av gånger redan. I övrigt - intressant vecka. Kram.

Anonym sa...

Linda K - SATS kanske alltså... Jag letar nytt gym nu och jag är helt förtvivlad för jag vill undvika SATS - de har för dålig service till de priser de har. De måste snäppa upp sig rejält. Eller har de redan gjort det? Är det jag som inte fattat eftersom jag bojkottat i så många år? Hmmm. Hilfe.

Linda K sa...

kerstin:; ja det är väl kanske hög tid att börja godjula nu :D kram!

annie: ja det är faktiskt rätt dyrt, särskilt som jag inte skulle hinna utnyttja det fullt ut. två gånger i veckan är liksom max för mig. stannar antagligen kvar på friskis...

Minna sa...

Överge inte Friskis Linda! Friskis is the shit! Jag har dock övergett Friskis. För här där jag jobbar så erbjuds det träning på arbetstid... vi har typ ett redigt Frisksischema med allt ifrån spinning till bootcamp. Asbra, gratis såklart.
men om jag inte hade jobbat här hade jag fortfarande varit Friskis kär.

Unknown sa...

Tonfisk i vatten... Låter giftigt.

Jag blev inspirerad och kopierade samt modifierade din lista.

Anonym sa...

"it should be easy but it never is with you" vilken låt e det nu?

Anonym sa...

Varför använder du inte dina Hermés scarfar så ofta nuförtiden? Synd, de är så fina på dig!

/Misse

Linda K sa...

minna: nä jag blir nog kvar. lyxigt med fri träning på jobbet! :)

janen: det gjorde du rätt i :)

alexandra: melody club :)

misse: åjo jag har dom då och då, inte nödvändigtvis på bild. Vill ju inte hetsa upp the scarf people för mycket ;)

Anonym sa...

Tittade på ditt kort där du har långt hår (juli) och vill säga att det var mycket bättre! Du passar bäst i långt (alla tjejer gör det) annars blir det för manhaftigt!

Passelasse

Unknown sa...

Janen. Det är jag. Gulligt.

Anonym sa...

Vilken skön sammanfattning av veckan! Det borde man nog stanna upp och göra ibland.

Anonym sa...

Passelasses kommentar håller jag inte alls med om! Du är skitsnygg i din nya frisyr, så det så! Och om möjligt ännu finare i den lite blondare nyansen. Jag blir lite inspirerad själv att byta frisyr och färg./sofia

Anonym sa...

Kvinnor som har ambitionen att vara feminina ska ha långt hår, basta!

Linda K sa...

janne: he he, det var din kvinnliga sida som tittade fram?

tina: :)

sofia: tack rara. trivs jättebra i kort :)

Anonym sa...

Försent"! Jag är redan upphetsad över de bilder jag sparat på dig i Hermés-scarf! He, he....