tisdag, december 12

Deep thoughts XIVIX

  1. Varför finns det en högtalare till tv:n i badrummet? Ok om det stod en liten tv där också, men bara ljudet? Istället för radio? Jag blev rädd första gången jag steg in och hörde röster.
  2. Varje respektabelt hotellrum borde ha badrock tillgänglig!
  3. Om det nu ska finnas en Marabou chokladkaka i det lilla kylskåpet, hur kommer det sig att det alltid är fel sort? Vaaaanlig tråkig. Ge mig frukt&mandel eller nöt! Jag lämnade den där.
  4. Hemma kan man förvakna ett par minuter innan väckarklockan. Det gör jag aldrig när jag sover på hotell. ...ohyggligt ointressant konstaterande som jag redan ångrar att jag skrev.

12 kommentarer:

Översättarhelena sa...

Svaret på 1 är nog faktiskt så enkel som att radion i de allra flesta fall är inbyggd i tv:n på hotellrummen nuförtiden :)
Dvs. radiokanalerna finns bland tv-kanalerna om du förstår vad jag menar.

Linda K sa...

översättarhelena: så smart då. men man borde ju kunna välja att inte ha ljudet på i hjärterummet :)

Var dags glimtarn sa...

Jag älskar att öppna minibars... Det är som barnprogrammet som jag inte minns vad det heter, det där med skåpet med burkarna som öppnades och "ut hoppade en film" ?! Synd på chokladen, jag hade antagligen ätit den trots besvikelse *S*

Anonym sa...

var dags glimtarn - hette inte det barnprogrammet "Frippes skafferi" eller något liknande, med Martin Ljung?

Var dags glimtarn sa...

Anna-Lena- hmm, Jo kanske det? jag har så dåligt minne känner jag... Men ngt med skafferi hette det helt klart! Gick den på 70-talet så var det nog den : )

Anonym sa...

Det är ju sådan här som är kul
ewac

Linda K sa...

var dags glimtarn: kanske bra att det var fel sort, jag var egentligen proppmätt efter middagen :)

annalena: jaaaa det minns jag, han öppnade en massa burkar med filmer i :D

Anonym sa...

Ras Radisson Royal Viking hade underbart sköna morgonrockar. Tyvärr ingen till vår dotter...
I minibaren var det lite bättre utbud. Jag hittade både fruktkakor och toblerone. Mums!

Anonym sa...

Skrev jag Ras...Jag menar Sas :)

Linda K sa...

kattis: hade det funnits toblerone hade den nog rykt :)

Anonym sa...

Nä men seriöst? Frukt&mandel? Russin är ju tillräckligt läskigt bara som sig själv, och när man sen gömmer det i en massa smaskigt som choklad eller lussebulle... inte bra.

Linda K sa...

mrspitepalt: ha ha ha! saker JAG inte gillar: lutfisk, dopp i grytan, gröt, mango, vit choklad. vad sägs? :)