söndag, december 17

Det lila extra

Sitter här och buzzar en kopp Löfbergs Lila, som har samarbetat med Svenska kocklandslaget för att ta fram nya smaker. En som är god till kaka. En som är god efter maten. Eftersom jag nyss slevat i mig en förpackning nudlar tog jag den senare.

Jag är inget fan av Löfbergs Lila. Tycker det smakar surt. Kanske blev jag skadad när jag pluggade i Karlstad och serverades denna lila dryck för jämnan. Det jag dricker nu smakar också surt. Fast ok ändå kanske. Njäää. Tror inte jag skulle köpa det självmant. Maken rynkar på näsan han också. Sorry Buzzador och Löfbergs och Kocklandslaget, vi kan inte godkänna det här. Jag är hård och ger icke mer än en och en halv kaffelinda. Gud så passande med det då förresten!

6 kommentarer:

Anonym sa...

pluggade du till bibliotekarie på Karlstads Universitet?
Var det en bra skola? Var utbildingen rolig?
nyfiken...
/Elin

Linda K sa...

lill-elin: jag läste litteraturvetenskap där. Innan det blev universitet, jag känner mig såååå gammal när jag skriver detta :O

Anonym sa...

ok.Är det stockholms universitet du gått på då? Finns det ett program för att bli bibliotekarie eller läser man typ litteraturvetenskap till d-nivå?
står i valet och kvalet gällande utbildning. inte är det lätt att veta vad man ska bli här i livet..
älskar litteratur dock, har betat av 40 poäng litteraturvetenskap med inr.drama/skapande svenska.
Jättetacksam för svar!
kram/Elin

Linda K sa...

lill-elin: jag läste bibliotek- och informationsvetenskap 2 år i Borås. Den utbildningen finns även i Uppsala, Lund och Umeå (vad jag vet). Jag läste dessutom litt.vetenskap och engelska för att få min magisterexamen. Det händer en massa med utbildningen hela tiden, men jag är mycket nöjd med mitt val :) Lycka till, kram!

Anonym sa...

BLÄ -jag tyckte: Kaffe och kaka smakade *pip* inget jag kommer att köpa iaf.

Linda K sa...

mocca: har inte testat än, undrar om det är stor skillnad sorterna emellan?