måndag, december 18

På allas läppar?

Kan någon dela med sig av erfarenheter av Cliniques läppstift? Jag är jättesugen på ett körsbärsrött för att åstadkomma den där Marie Antoinette-looken. Alltså bara lätt påduttat rött så att det ser så där mattsnyggt ut. Tycker ofta att läppstift snabbt känns torra på läpparna och därför blir det inte av att jag använder det. Men jag är kär i Clinique i övrigt, och läppstiftsfodralet (jamen fatta vad jag menar) är så snyggt att jag vill ha ett nästan bara därför.

Så, nå?

18 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg har fire Clinique leppestifter og er innmari fornøyd. Har kanskje ikke så mye sammenligning, bruker stort sett Clinique i det meste av sminke pga litt overfølsom hud. De tørker hvertfall ikke ut leppene syns jeg.

Doris och Rita sa...

Mitt favoritläppstift en gång i tiden var Clinque. Sedan slutade de göra den färgen och jag gick över till gloss. Vad jag kommer ihåg var det inte speciellt torrt och jag tror att jag kan se texten "Long Last Lipstick soft shine" på det.

Anonym sa...

jag har provat flera läppstift från clinique och är inte direkt nöjd med något alls faktiskt...

clinique är ju mitt favoritmärke, så det känns ju lite bajs. Fast - jag är ingen läppstiftstjej heller :)

Linda K sa...

grombaben: tack! :)

asha: låter bra, tack :)

hedgehog: nä jag är egentligen inte heller nån läppstiftstjej, däröf jag vill att det verkligen ska funka. Hmm...

Anonym sa...

Nope, inte heller jag gillar Cliniques läppstift. Jag blev konstigt torr om läpparna och färgen var borta på nolltid. Föredrar Elisabeth Ardens färgade lipgloss istället.

Anonym sa...

min baby äääälskar det! bästa av alla, säger hon. dessutom väldigt mjukgörande.

go for it!

Anonym sa...

Clinique är bra MEN du måste testa Laura Merciers stickgloss. Jag har färgen Poppy. Som läppglans på stift fast absolut inte så mkt glans. Perfekta röda färgen... I love it (finns på COW) :)

Anonym sa...

Clinique har helt ok läppstift, som jag dock inte använder så ofta, mitt är för mesigt i färgen... Verkligen longlasting är annars max factors lipfinity, nästan pemanent, men går enkelt att ta bort med make-up rengöring.

Anonym sa...

Jag köpte nyligen ett Clinique läppstift i den mest perfekta beige nyansen. Tycker de håller ganska bra och läpparna blir mjuka. =)

Linda K sa...

alla: olika bud! man kanske kunde få ett prov och testa? :)

Anonym sa...

Åh, jag slår också ett slag för Laura Merciers stift/gloss. Jättefina färger (har själv rose petal) och känns krämigt och mjukt på läpparna. Jag hade det när jag gifte mig i somras och det satt som berget hela dan. Riktigt nice!

Anonym sa...

Jag rekomenderar Clinique´s Vintage Red. Det har varit min favorit i alla år som jag ständigt återvänder till. Riktigt rött, torkar inte ut men blöder inte heller. Kan vara svårt att få tag på i sverige numera. Men det är fantastiskt.

Linda K sa...

sandra: ok. jag vill dock inte ha den glossiga looken utan den där lite matta. funkar det ändå?

anonymous: vintage red, åååhh det låter ju helt underbart! varför finns det inte i sverige!? :O

Cissi sa...

Lätt påduttat rött och mattsnyggt är exakt vad det blir av ett läppstift jag har från Guerlain som heter KissKiss. Nu är det gammalt, så jag tror de kommit med nya nyanser, men det har just den där rätta matta looken.

Linda K sa...

fröken bokmal: stabil!

Anonym sa...

jag tror absolut att det funkar för en matt look. känns mer krämigt än glossigt, om du förstår? sen kan jag verkligen föreställa mig att laura mercier har fler super-läppisar i sitt sortiment. jag älskar det märket, dyrt men super.

Anonym sa...

Jag har inte sett Vintage Red här i Malmö på ett tag och kunde inte hitta det på Kastrup, fast det kan varit tillfälligt. Det fanns dock på flygplatsen Schönfelder (kan inte tyska med den hette något sånt) i Berlin och den taxfreebutiken hade ett minimalt utbud. Det kan säkerligen finnas i Stockholm eftersom utbudet ni har är bra mycket större än här nere.

Annars är håller jag med om att Guerlain`s Kiss Kiss är jätte bra läppstift. Rekomenderar 525 Folie de Granat om man är ute efter ett snyggt vardagsläppstift som ska synas. Det är i en nyans som ligger mellan mörkt hallon och rött. Några snygga riktigt röda toner som Vintage Red tycker jag inte att finns hos det märket. Fast det där är ju så induviduellt, det som är rött på den ena blir rosa på den andra. Jag är en stor konsument av riktigt djupröda läppstift som brukar tycka att de flesta röda nyanser som det skrivs om är ganska mesiga.
Lycka till med jakten på det perfekta röda. Fast när du väl hittat det kommer du ha svårt för att använda något annat.

Linda K sa...

anonymous: tack snälla :) låt jakten börja!