söndag, december 10

Biorapport

Jag måste tvunget ge Marie Antoinette fem kaffelindor av fem möjliga. Kanske för att jag är svältfödd på biofilm. Kanske för att det var en magnifik kostymfilm. Kanske på grund av underbara söta Kirsen Dunst. Kanske för att det är Sofia Coppola som gjort den. Kanske fö rmusiken. Kanske för att den helt enkelt var jättebra.



Och full av inspiration. Lockigt hår är ju så snyggt. Kanske dags att plocka fram självlocket lite oftare. Ringar på fingrarna, oh la la. Inte bara ring utan pek och lång också. Måste hitta ett snyggt sånt där blekrött läppstift! Och se blekt minimalt sminkad ut. Och nu ska jag nog fortsätta titta på fluffiga klänningar på tv. Hej Nobel.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Åh måste hinna se den innan jul och innan bebisen kommer! Älskar kostymfilmer och boken var ju så bra!

Ang Nobel så tyckte jag att Madeleine hade en jättefin klänning med något empir-skärp medan Vickan återanvände en av sina gamla godingar som är kanonfin men det ahde varit roligare med något nytt. Silvia gör sig inte riktigt i vitt...

Linda K sa...

jessica e: ja gå och se!

kom in lite sent i tv-titteriet så jag har missat sessornas klänningar. men de lär väl synas i den senare sändningen också :)

Anonym sa...

Jaha, ingen som håller med mig om att filmen kunde haft mer handling än att ständigt visa när de festar eller sitter och äter... Tyckte dock väldigt mycket om kläder, hår, interiör osv.

Anonym sa...

Linda K - härligt!! Ska kolla in. Förväntar mig en riktig kostymfilm så jag lär mao inte bli besviken då :D

Linda K sa...

hanna: jag tror att det kanske var det som skulle framgå, att livet var så för henne. en enda fest. som nästan blev långtråkig ibland.

annie: annie: icke! håll utkik efter de insmugna ljusblå conversedojorna! :D

Anonym sa...

Linda K - är det så :D Cool!

Anonym sa...

Låter som en underbar film, långt från den gråa vardagen. Fick du med din make på filmen verkligen? Min går aldrig på "tjejfilmer"...;)

Linda K sa...

annie: linda kej is in da house! ... eller nåt :P

ann: nä jag gick med kusinen. maken vill gå på bond. okeeeeej då sa jag ;)

Anonym sa...

Jag gillade den inte alls, men mitt sällskap gillade filmen.

Anonym sa...

Fem Lindor här med! Underbar film! :D

Linda K sa...

hannele: smaken som baken :P

lindisen: ja, eller huuur!? :D