onsdag, december 27

Awesomma raggs!

Jag åkte bara in lite till stan. För att eventuellt titta efter en benvit kofta. På låtsas. Eller vaf*n. Trillade in på Awsome rags och blev liksom kvar där en timme eller så. Allt var reat. Allt. 30-50%. Jag kan ha provat hundra plagg, minns inte så noga.

Benvit kofta från Hope med en smula mjuk cashmere i. Precis som nallar i leksaksaffären pratade med mig när jag var liten, sa koftan nu till mig: jag är så ensam här, jag kan väl få komma med dig? Jag älskar dig. Ja ni vet hur det är. Kärleken var ömsesidig, jag var gråtmild (öh, var jag?) och livet lekte.

Kloka människor har uttalat sig förr och jag tror deras ord när de säger att man kan inte ha för många vita blusar. Särskilt inte när blusen heter Burberry och är som gjord för casual nyårsafton. Den pratade inte så mycket med mig utan log mest. Och det räckte.



My presciuos. Fotar dom inte på för jag har gråtit till slutet av Sagan om ringen och ser illa rödögd ut.

11 kommentarer:

Polly sa...

Lovely! Blusen påminner om min som förmodligen var apamycket billigare och kommer från Åhléns.. ;)

Linda K sa...

polly: kanske någon prisskillnad ja, men sånt får man leva med :P

Polly sa...

Jo, som sagt, Åhléns. Det klingar på nåt märkligt vis inte riktigt lika bra som Burberry..

Anonym sa...

Lyllos dig... är fortfarande fast i "jag hittar inget att köpa till mig själv trots att jag har pengarna"-träsket. Crap...

Anonym sa...

Och jag hittar ALDRIG nåt´på rea."Varför ska jag vilja ha det som andra ratat" ringer i skallen på mig.Ja VILL ju verkligen fynda :)

Anonym sa...

Hmm, alltså Linda, jag brukar mest bara smygläsa här... Dina kommentarer är ljuvliga och får mig att le! Himla tur att koftan kunde prata! Och ja jag snyftar när Bilbo kliver ombord.

/smygis

Linda K sa...

polly: det är blandningen av buberryplagg OCH åhlénskläder som gör det :D

anni: mitt lilla tips, titta in på awsome rags, där finns det garanterat något för alla :)

anci: jag upprepar mig, awsome rags! dom rear hela butiken. inte på gammalt framplock utan på det som funnits där under hösten!

smygis: åh vad kul att du kommenterar, smygis! talande klädesplagg är vardagsmat för mig ;D Och vad skönt att nån mer gråter!

Anonym sa...

fynd indeed - jag har fyndat nada, hittar inget jag vill ha. iofs pratar jag Västerås och det är ju en stor skillnad.

Jag spar mina slantar och väntar på lite MJ-rea kanske :)

Linda K sa...

hedgehog: den som väntar på nåt gott :)

Anonym sa...

Hur har jag missat denna intressanta butik...Förmodligen pga att jag har varit så anti-drottning gatan på ett tag :-D

FÅr man fråga vad koftan kostade efter rean var avdragen? Så jag vet om man ska kravla sig in eller ej :-)

Linda K sa...

jessica e: det var 30% på den och den var rätt dyr innan, kan dock meddela att jag högg den sista. typ 800 tror jag.