torsdag, december 21

Gift of the day

Vi rusade till och kollade in Gift of the day i förmiddags. Kollegan var sugen på en gossig kofta. Och dom var fina! Riktigt mycket ull i. Jag provade en benvit, men det fick vara. Kollegan däremot tågade ut med en grå och en benvit. Prima!

Igår däremot kunde jag inte stå emot ett cowboyset till sonen igår. Den gröna varianten. Farao vad söt han blir. Fast han vägrar ha cowboyhatten, utan skrattar hellre gott när jag sätter den på toppen av mitt huvud.

Vet ni, jag har ingen lust alls att jobba.

22 kommentarer:

Minna sa...

Ull blir kli'igt på mig tyvärr.

Jag har inte heller lust att jobba. Min hjärna är 100% omotiverad.

Anonym sa...

Koftan så jättemysig ut!! Blir sugen att springa iväg NU och titta.. Allt för att slippa jobba =) Men idag är sista dan, sen en lång, skön semester till 8/1!!

Anonym sa...

Jag har inte heller lust att jobba. Har tagit mentalt julledigt nu. Sista dan på jobbet innan jul idag!

Anonym sa...

Och jag inte alls lust att plugga.

Anonym sa...

Återigen: varför bor jag på landet? Vill också "kila iväg" till HM ;(

Linda K sa...

minna: man får ha nåt under?

sandra: ja den var helt ok :)

malin: åh! jag ska vara här i morgon också :S

miss kyd: lider med dig!

ann: nattsurfning för dig :)

Minna sa...

hahah, nä, naken under ullkoftan ska man va!

;)

Linda K sa...

minna: HA HA HA!! *kiknar och trillar av stolen* :D

Anonym sa...

Jag har heller ingen lust att jobba
ewac

Doris och Rita sa...

Ha ha! Nu känner jag mig som miss Tvärtemot, men jag flyger runt som ett jehu med kaffeöverdos på jobbet. Det är ju kul ju! Har gjort mer i fm än resten av månaden! Ye ha!

Linda K sa...

ewac: joina klubben .)

asha: jag börjar faktiskt också komma i from, morgondagen kommer att gå som en dans :D

Anonym sa...

Inte jag heller.... Jag är bara på jobbet fysiskt, övriga jag har redan gått på julledighet ;)

schh.....

Linda K sa...

hotspot: känns rätt skönt, eller hur? ;)

Anonym sa...

jag jobbar inte :)

Polly sa...

inte jag heller! halsfluss var det här! :)

Linda K sa...

hedgehog: men pilutta! :D

polly: kram till sjuklingen, bli frisk pronto!

Var dags glimtarn sa...

Och jag är svagare än svagast hehahost, köpte nyss ett stort jäkla fotbolls spel till mig, oh nej, till barnen såklart! (*iii* för makens kommentarer, vi var 3 som bar in den i bilen, han måste bära ut den)

Var dags glimtarn sa...

Och mitt inlägg handlade inte om ull kanske, ehm, men iaf, köplusta och ingen jobblust alls fick jag kanske med?

Fru Choklad sa...

Oh do I know THAT feeling! På mitt jobb har dom kommit på att vi bara MÅSTE ha en omorganisation!!! (igen) så merparten av mitt rum är för tillfället i flyttkartonger och sedan efter julledigheten kommer jag att få börja året i nytt rum med kollegan, men UÄÄÄÄHHH vad min arbetslust är låg just nu! Det är väl bara för att man vet att det snart är jullov i två veckor!!!!!

Linda K sa...

var dags glimtarn: ett sånt där med pinnar som man vrider och drar i?

ha ha ha det måste inte handla om ull :D

bling bling girl: jag ska jobba några mellandagar, men det känns ändå skönt med några dagars frihet :D

Var dags glimtarn sa...

Japp ett sånt!! Maken och jag och numer barnen står så fort vi ser ett (hela förra vintersemestern) och drar i pinnarna, skriker, segerdansar och gråter. Nu kan vi få utlopp för alla de känslorna på hemmaplan! *S*

Linda K sa...

var dags glimtarn: HA HA HA barn på nytt :D