lördag, december 16

Why shouldn´t we fall in love

Det spelades uppenbarligen Sinatra på stan idag, för jag har fått honom på hjärnan ikväll. Nu kan jag inte sluta lyssna på Something stupid. Låtsas att jag kan hennes stämma (den svåra).

I know I stand in line,
until you think you have the time
To spend an evening with me
And if we go someplace to dance, I know that theres a chance
You wont be leaving with me

And afterwards we drop into a quiet little place
And have a drink or two
And then I go and spoil it all, by saying something stupid
Like: I love you

I can see it in your eyes, that you despise the same old lies
You heard the night before
And though its just a line to you, for me its true
It never seemed so right before

I practice every day to find some clever lines to say
To make the meaning come through
But then I think Ill wait until the evening gets late
And Im alone with you

The time is right your perfume fills my head,
the stars get red
And oh the nights so blue
And then I go and spoil it all, by saying something stupid
Like: I love you

I love you
I love you

UPDATE: nu kom maken just ur duschen och undrade vad jag lyssnade på för gamla evergreens. Vadå Evergreens, sa jag, det här är Sinatra!

11 kommentarer:

Linda sa...

den där andrastämman är faktiskt inte så svår! :D

Linda K sa...

linda: näså? mja för mig går det sådär... :P

Linda sa...

jag lär dig! det kan nog klaras av över en kopp kaffe. en stor kopp kanske.

Anonym sa...

Lustigt, du fick mig att nynna Sinatra, som i sin tur fick mig att tänka på romantik, som i sin tur fick mig att ha rosenoljan i badet istället för mandarin som jag tänkt mig. Där ser man.

Anonym sa...

Sinatra håller alltid! Har minst fyra skivor med honom varav en julskiva! Love him!

Ser att du också satsar på grått idag - jag med! :)

Linda K sa...

linda: jag klarar det inte själv! :O I can´t it! som vi brukar säga ;)

mary: hoppas badet var till belåtenhet? :)

malla: har helt snöat in på grått! finfint! :D

Anonym sa...

Nu fick du mig att sjunga på Something stupid. Underbar låt...

Linda K sa...

anonymous: den sätter sig :)

linda m sa...

åhh.. den här är ju min och min manns bröllopssång :-) en favorit.. presis som Mr. Sinatra himselves.. ha-ha

Linda K sa...

linda m: åh vad romantiskt! härmed gör jag det till vår sång också i efterskott! :D

Anonym sa...

Ρretty nicе pοst. I sіmply
stumbleԁ upon your weblοg and wanted to sаy that ӏ've truly loved surfing around your blog posts. In any case I'll be
subsсribing in yοuг rss feed
and Ι am hoping yοu write οnce moге very soοn!
My blog - free online courses