lördag, november 4

Scary...not!

Fredag den 13:e, del 7, ha ha ha! ... nu går den gråtande tonårstjejen ensam i mörkret ut på bryggan..."oh daddy I wish I could bring you back"... men nej hon bringar tillbaka hockeymask-mannen istället, han som suttit fastkedjad under ytan sedan del 6. Nu vaknar han till liv igen, med en vilja starkare än någonsin att på horribla sätt ta livet av kåta och korkade ungdomar som av någon anledning valt att springa runt lättklädda ( i sant 80-talsmode) ensamma i skogen hela natten. Jag ger filmen 150 döskallar av 150 möjliga.

UPDATE: eftersom jag ändå är aningen rädd analyserar jag lite mer bakom datorn. Varför, jag upprepar, varför säger den korkade pojkvännen till sin korkade flickvän (mitt inne i den mörka skogen) "vänta här ensam utan anledning, jag ska bara gå en bit bort i skogen"? Såna frågor får vi antagligen aldrig svar på...

Status: två dödade (med kniv) av ??? möjliga.

UPDATE II: var man verkligen så fult klädd på 80-talet? Det 80-talsmode som råder nu måste vara megamoderniserat. För att inte tala om frisyrerna...

Status: ett macheteoffer och en bruten nacke (tjej slungad i sovsäck mot ett träd). Jag upprepar: en kvalitetsrulle.

UPDATE III: nu har jag tappat räkningen...

10 kommentarer:

Glamourbibliotekaren sa...

Så du forresten at din danske film-boyfriend var prisutdeler på MTV Awards?

Polly sa...

Hahahaha, själv roar jag mig med SATC. Inte jätteläskigt.

Linda K sa...

glamourbibliotekarien: aaaahhhhh nej det missade jag! Sorg... :(

polly: nog så nervpirrande, fast utan hockeymask ;D

Anonym sa...

jag är iallafall skraj för såna filmer - kan inte ens se reklam för the Grudge 2 utan att rysa... :)

Glamourbibliotekaren sa...

Det går sikkert i reprise hundre ganger!

her er et bilde av han sammen med Daniel Craig:
http://tinyurl.com/ybhwvk

Anonym sa...

Förra året när vi mellanlandade i Köpenhamn kom snygg-Mads in till vår inchekning. Han satte sig några rader fr. oss!! Jag fick andnöd- så snygg (ännu snyggare i verkligheten) Min man tyckte jag skulle sluta stirra. Jag ville ta kort på honom o mig men maken tyckte det var väl inget märkvärdigt med "dansken". Han småpratade med barnen och lekte med dom. Som tur var så var flyget försenat och vi tillbringade 2 timmar med honom. Hade jag inte precis gift mig (var på bröllopsresa) så hade jag nog slängt mig på honom och aldrig släppt taget. Blev långt men ingen förstår min tonårsreaktion.

Linda K sa...

hedgehog: samma här! har nån slags hatkärlek till skräck, kan inte riktigt låta bli fast ajg vet att jag borde... :O

glamourbibliotekarien: ja milda makter..

ann: HA HAHAHAHHAHAHAHAHHA!!! underbart! jag hade nog inte vågat röra mig, bara suttit och stirrat dumt med ett greggelflin :D

Kerstin sa...

Hahahahahahaha. Jag har slutat att se de där skitfilmerna - man blir ju bara irriterad ju.

Anonym sa...

Jag kollar inte på sådana filmer. Istället sitter och jag och lider framför Libertine, filemn med Johnny Depp som handlar om 1600- tals poeten John Wilmot. Frågan är varför?

Linda K sa...

kerstin: det blev mest som en kul grej igår när vi inte orkade nåt annat :P

lox: så...kulturellt ;)