lördag, november 18

Stor mjuk och rosa

Sonen älskar Barbapapa. Var en av mina favoriter när jag var liten också Tyvärr färglade jag mina böcker ganska friskt så vi har fått skaffa nya till sonen. Upplever Barbapapas äventyr på ett milt sagt annorlunda sätt som vuxen. Allt är väldigt franskt och väldigt 70-tal. Rätt knäppt men jag gillar det också. När Barbapapa är ensam ute en kväll har han som sällskap en fyllgubbe som hänger vid en lyckstolpe och skrålar lyckligt. Och när han har räddat människor ur ett brinnande hus bjuder brandmännen honom på en sup. Så velour!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Ja men visst är Barbapapa underbar! Ser så fram emot att få läsa dem för dottern, det är toppen att de kommit i nytryck. Har också upptäckt att mamma och pappa sparat Barbapapa-tavlan vi hade på väggen när vi var små, med hela familjen uppklistrad i filttyg, utom Barbaskön då som är i Barbaskön-päls... Ha en skön helg!

Anonym sa...

Gud så härligt coolt (-:

Linda K sa...

uppsala-anna: ha ha! häftigt! spar!

mimo: japp :D

Anonym sa...

Barbapappa är ny favvo här hemma.Filmen är gamla versionen o skön kontrast till alla nya Disneys.Viva la France!

Linda K sa...

ann: :D

Anonym sa...

Jag har också köpt nya barbapapa-böcker till mina barn. håller med om att man ser annorlunda på saker och böcker som vuxen. ett helt annat perspektiv.

Linda K sa...

nilla: rätt flummigt emellanåt :)

Petra sa...

Underbart ju!!!

Linda K sa...

petra: ja! :D