torsdag, november 30

Älskar, älskar inte...

För att inte somna här och nu gör jag en lista.

Älskar...
  • när maken ringer och frågar om jag vill luncha med honom (pik för i morgon, maken)
  • att bo i Stockholm (stad i världen)
  • att det är ett par stövlar på väg hem till mig i detta nu
  • när en liten varm son trycker sig jättenära i sömnen på natten, och gärna slänger en fot om midjan på mig
  • att det bara är 23 dagar kvar till jul

Älskar inte...
  • när det blir skinn på mjölken i mitt kaffe (det är en hårfin skillnad på för få sekunder och får många i mikron)
  • när en nagel går av och dom andra är hyfsat långa
  • att träningsvärk håller i sig flera dagar (vilket jag trotsade på lunchen och friskisade, gick ändå rätt bra)
  • hur mitt jobbskrivbord ser ut just nu (kaos)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad gör din kaffe + mjölk i mikron?

Det är bara att röra ner skinnet så får du en trevlig överraskning sen när kaffet börjar ta slut =)

Jag älskar inte:

- telefonmöte med nuvarande projektgrupp

Jag älskar:

- när telefonmötena ställs in

Linda K sa...

mafo: min mjölk värms i mikron innan kaffet åker i. mmmm vad mummigt att få skinnet på tungan när man minst anar det...