måndag, november 13

In the dark

Jag var milt elak mot Polly igår och dissade hennes (ganska fula) reflex som hon hade på sin Bruno. Nu har hon bytt till ett fint hjärta. Myyyycket bättre :D

Men jag då? Jag har ingen reflex. Kanske för att det nästan bara finns fula? Eller för att jag helt enkelt inte tänkt på det (and you call yourslef småbarnsmamma? Shame shame shame!). Hallå hörni var hittar man coola reflexer?

UPDATE: Polly jag har ändrat mig, jag tycker din remsa är skitfin. Sätt dit den igen och så kan jag ta ditt hjärta?

35 kommentarer:

Anonym sa...

Just det, shame on you, men jag är förlåtande, du kan få ärva mitt reflexband med loggan på! :P

sa Polly, nu med hjärta

Linda K sa...

polly: MOHAHAHAHAHAH!!! jag ska hitta en coooool reflex :D

Anonym sa...

Finns ju spöken och döskallar på t ex Ica :)

Anonym sa...

http://busigt.se/index.php/cPath/72?osCsid=d33d2770dc435b96d887cdb694e072e3

Minna sa...

jag tycker att de finaste är de som bara är helt runda, vita och hänger i ett snöre. inget tjafs.

fast jag har en gul gris (eller är det en dinosaur?) själv för det var det enda som fanns på apoteket när jag var där...

och så har jag en sån där remsa som polly har...

Linda K sa...

anonymous: så läskig vill jag nog inte vara ;)

anonymous: hjärtat där var ju gulligt :) tack för tips!

minna: håller med dig, enklast möjliga. Gillar pollys hjärta! remsor går fetbort, kära minna. Det luktar pensionär om dom ;P

Anonym sa...

Reflexer i form av Marimekko-blommor i olika färger har jag sett på Mique. Söta!

Anonym sa...

Förra året fanns det ett mass-pack på Ikea med en fin rosa pumps! (resten var flygplan, spöken och annat skit...)

Linda K sa...

penny: låter gulligt :)

moa: ja jag såg det. vill nog ha ett pollyhjärta ändå...

Polly sa...

*skrattar*
Nope. ;)

Anonym sa...

"– Det är faktiskt så illa att en mörkklädd person utan reflex i mörker syns först på 20 – 30 meters håll, medan stoppsträckan vid 60 km i timmen är minst 40 meter. Då kan en reflex göra verklig nytta, säger Tomas Xxxxx, marknadschef på Xxxxx".

Linda K sa...

polly: damn! :P

tomas: trodde först det stod mörkRÄDD person :P

Anonym sa...

Och erkänn att du tänkte: "Oj ett seriöst inlägg från den där konstiga mannen"...

Linda K sa...

tomas: typ :)

Anonym sa...

Jag har en eldflame (gul med orange kant) som är av den nyare typen av reflexer (mjuk)!

Blev mkt nöjd när jag hittade den. Tror att jag hittade den på akademibokhandeln på Odenplan av alla ställen. Inköpt vinten 2005.

Minna sa...

jag ska tejpa fast en sån där remsa över din mun.


muahahahhaah.

Minna sa...

Jag skrev det nyss på Pollys blogg, men jag skriver det i din också:

Hur stor stjärna man än är i det verkliga livet så syns man inte i mörkret utan reflex.

hahahaha.

Anonym sa...

Ok. Så här är det. Massor av de reflexer som säljs är inte godkända. Bara snygga och häftiga. Tänk på det. Allihopa.

Linda K sa...

sara: den låter helt krejsy :D

minna: HAHAHAHHAHAHAHAH!!! Så sant du talar :)

tomas: hörru reflexmannen, vad jobbar du med egentligen?

Anonym sa...

Plutoprodukter har ett reflex hjärta som är fint. Kolla på deras hemsida. (.se)

Tee

Anonym sa...

Tänk SL fast i en annan del av landet.

"I en annan del av världen" sjöng Uno Svenningsson".

Anonym sa...

Du är så himla rolig, din blogg tillhör en av mina top 3 favoritbloggar!!!Så keep on ...

Anonym sa...

Kolla Babyland. De har reflexer i alla former och storlekar. De flesta är förstås ganska barnsliga (såklart) men en del snygga finns.

Linda K sa...

tee: söta! men dyra :S

tomas: jag kan inte tänka utanför sthlm. hur ska det gå imorrn i linköpng? :O

camilla: tack rara :D

annica: ja där ja... länge sen jag hängde där :)

Anonym sa...

Jag har kontaktat lite folk i Linköping som ska ta hand om dig.

Ha ha! Oj! Det där lät ju helscary! Som en deckare...

"Linda klev av tåget i Linköping. Hon gick mot den väntade taxin. Det hon inte visste var att det i den röda Volvon strax bakom satt två män som fått i uppdrag att ta hand om henne. Det började skymma..."

Anonym sa...

ah, maila mig om du vill ha några reflexspöken i orange :)

Annars har jag nog någon rund i skruttlådan i köket - tror det står Gorby på den =)

sofie sa...

Jag har tillverkat en egen reflex! Det kanske kan vara något för dig också så att du kan göra en reflex som ser ut precis som du vill!

http://juligtbloggen.blogspot.com/2006/11/reflexbrosch.html

Linda K sa...

tomas:nu börjar jag bli rädd för dej...

hedgehog: HAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHHAHAHHAHAH! *skrattar ihjäl mig* skicka omedelbart hit en gorby-reflex! *kiknar*

sofie: men shit! den är ju alldeles underbar! säljer du såna? jag vill haaaa! :D

sofie sa...

nej, men det är ett kul pyssel att göra själv och det var inte svårt!! :) på designtorget hade de för något år sedan en snygg reflexbrosch som såg ut som en sådan där presentrosett som man sätter på paket, kanske de kommer ta in dem i år igen?

Linda K sa...

sofie: håller tummarna för designtorget, skulle aldrig lyckas åstadkomma nåt sånt fint själv :)

Sara sa...

Några elever på min skola har små mjukisdjur som har visat sig vara reflexdjur. Väldans söta. Kanske mer söta om man är 8 år och inte 34 år ;)

Linda K sa...

sara: mmm det rä en hårfin gräns vad som funkar :)

Anonym sa...

http://www.marimekko.fi/ENG/interior/kidsroom/unikko_heijastin.htm här fins marimekkos unikkoblommor som reflexer. den vita är fin, tycker jag!

Linda K sa...

penny: åh ja dom var riktigt gulliga!

Anonym sa...

Nu finns en bild på min "eldfläjm" reflex på min blogg.