onsdag, november 22

Sjuttsingens

Helsefyr. Jag skulle hellre säga j**lar eller h**vete, men jag klagar ju själv på folk som svär för mycket. Igår lovade jag av nån anledning sonen att jag skulle köpa en hammare till honom och ta med hem ikväll. Inte en riktig, en sån där leksaksmjuk i plast. Jaha, tor ni att det fanns såna i leksakasaffären då? Niet. Jo det fanns ett skittöntigt kit med verktyg som såg ut att tillhöra teletubbies eller fragglarna. Som också såg ut som det skulle gå sönder efter 3 minuter sekunder.

Hemma väntar sonen på sin hammare. Han glömmer inte sånt. Han ringde till och med och pratade med mig om det i förmiddags. Skit skit skit (nu svär jag ju iallafall
en jesus) man ska inte lova små barn såna saker. Man ska bara dyka upp med en hammarj**el i näven och säga varsågod. Annars blir det bara gråt och tandagnisslan.

Mitt sista hopp står nu till den värdelösa leksaksaffären i mitt lilla värdelösa centrum hemma, där jag kan slinka förbi på vägen hem. En hammare, en hammare, mitt kungarike för en hammare!

Sk*t. F*n. H**vete.

26 kommentarer:

Anonym sa...

ring o fråga i förväg vettja!!

Kerstin sa...

Åh nej vad jobbigt. Ja, det är viktigt att hålla löften. Lycka till med jakten. Kram.

Unknown sa...

Prova Woddys. Ibland har dom leksakshammare på järnhandeln. Ring Woddys(dom ligger väl kvar i dina kvarter?) kanske har dom någon liten hammare till Carl.

Anonym sa...

sy en! :P

föreslår polly

Anonym sa...

sy en! :P

föreslår polly

Anonym sa...

sy en! :P

föreslår polly

Anonym sa...

sy en! :P

föreslår polly

Anonym sa...

sy en! :P

föreslår polly

Anonym sa...

sy en! :P

föreslår polly

Anonym sa...

polly tycker att du ska sy en.

Unknown sa...

Bara för att förtydliga. Polly tycker att du ska sy en.

Unknown sa...

Bara för att förtydliga. tomas hade redan sagt att Polly tycker att du ska sy en. Jag missade den.

Anonym sa...

jag har ett förslag.

jag syr tio hammare. linda tar med en hem till sonen. janne tar med sig nio till woody och frågar om inte det vore en bra idé att sälja sådana.

är det inte sån´t som kallas "win-win situation"?

Viveca sa...

*fniss* åt kommentarerna. Tur att man är lättroad framåt kvällen... hrm.

Linda K sa...

hedgehog: tänkte inte på det...

kerstin: slutet gott allting gott :)

janne: jag ringde men det fanns inte kvar :O

polly: väl mjuk? :D

polly: väl mjuk? :D

polly: väl mjuk? :D

polly: väl mjuk? :D

polly: väl mjuk? :D

polly: väl mjuk? :D

tomas: tycker mig uppfatta det :D

janne: HA HA HA HA!!! :D

janne: HA HA HA HA HA HA *jag dör stilla*

tomas: *bryter ihop fullkomligt*

viveca: hade nog grinskrattat på morgonen också :D

Linda K sa...

hedgehog: tänkte inte på det...

kerstin: slutet gott allting gott :)

janne: jag ringde men det fanns inte kvar :O

polly: väl mjuk? :D

polly: väl mjuk? :D

polly: väl mjuk? :D

polly: väl mjuk? :D

polly: väl mjuk? :D

polly: väl mjuk? :D

tomas: tycker mig uppfatta det :D

janne: HA HA HA HA!!! :D

janne: HA HA HA HA HA HA *jag dör stilla*

tomas: *bryter ihop fullkomligt*

viveca: hade nog grinskrattat på morgonen också :D

Anonym sa...

Hahaha - underbart!

Anonym sa...

Ha! Ja det är bäst att vara tyst;) Sånt glömmer de aldrig:)

Anonym sa...

Alltså... hammare eller ej...en jesus-uttrycket är det som förbryllar mig mest. Tycker inte riktigt att det ligger rätt i munnen på något sätt. Själv säger jag "som Sören". Ta t ex din mening: Skit, skit, skit (nu svär jag ju iallafall SOM SÖREN). Ja, jag vidhåller nog att det är ett något bättre kraftuttryck. Prova vet ja!

Linda K sa...

anna st: fniss :)

sheila: låååångt minne!

anni: ja men jesus är ju ändå jesus ;)

Polly sa...

MEN HERREGUUUUUD! Vad hände??! *skrattar högt*

Jag, en spammare!

Linda K sa...

polly: du blev gaaaaaalen! :D

Polly sa...

Shit! Ja, jag tror i allafall att budskapet gick fram, haha.

Linda K sa...

polly: det gjorde det. Men... sy en hammare? ;)

Polly sa...

Think outside the box, my friend! ;P

Linda K sa...

polly: *tänker hårt*