torsdag, november 30

Bara prova?

Polly låter meddela att det hänger en brudklänning a la Viktor & Rolf på H&M i Västermalmsgallerian och bara väntar på en brud. Är det bara jag som skulle vilja prova den? Bara för provandets skull? Jag är ju redan gift, och jag känner mig ganska säker på att det är en klänning som inte skulle komma till pass sådär jätteofta, varken till vardag eller fest. Men jag hade inte nån sån där marängig bröllopsklänning när jag gifte mig ( i Paris, vive la France!) och jag har aldrig varit på bal i enorm kreation. Så jag känner behovet. Av mycket tyg och lull-lull.

Maken föreslog i och för sig att jag ju kunde ha den och han en Elviskostym och så sticker vi till Las Vegas och gifter oss igen i nåt tacky kapell. Yeah!

Nu är det ju så att man måste ta hjälp av personal för att prova klänningen på H&M, och då känns det genast lite jobbigt. Ska man agera blivande brud? Eller säga som det är att jag vill bara "känna känslan"? Då blir dom kanske sura. Hm, få se om jag kan hålla fingrarna i styr nästa gång jag ser den.

15 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vad kul. Den hade jag gärna provat. /ella

Linda K sa...

ella: samam här :)

Anonym sa...

kollade in flera plagg från V&R på H&M Hamngatan igår:
2 x brudklänning
2 x röda sidenklänningar (en 36:a och en 38:a)
x antal andra plagg.

Hade jag inte haft min brudklänning köpt och klar hade jag gärna provat en :D

Kerstin sa...

Jag tror att du skulle vara dunderfin i den. Åh, Vegasbröllop. Härligt - i alla fall som ett andra bröllop.

Linda K sa...

annie: gillar verkigen den röda klänningen, fast den känns lite sängkammare kanske? har den mönstrade varianten i samma modell och jag äääälskar den!

kerstin. mmm man borde testa :D

Anonym sa...

Men i rosafluffiga hollywoodfilmer går de alltid in i sådana där underliga bröllopsbutiker och låtsas att de provar klänning inför sitt sagobröllop..så det borde funka på H&M oxå.. ;-)

Linda K sa...

antifashion: får väl pilla av mig vigselringenoch börja agera :D

Anonym sa...

haha ja om det är nån gång det är ok att ta av sig den så är det i sådana situationer ;-)

Linda K sa...

antifashion: he he ;)

Anonym sa...

Odd Molly-utförsäljning lät intressant men har inte kunnat hitta någon info om den någonstans. Pågår den fortfarande och i så fall var? Din flanellblus var ju ursöt!/sofia

Linda K sa...

sofia: tack rara. Tyvärr var det sista dagen igår. fattar inte att jag inte meddelade om det på bloggen, lovar att göra det nästa gång!

Anonym sa...

Man kan ju alltid kopa och farga den? (Hittar inte svenska alfabetet knappen pa desktoppen just nu, sorry.)

Linda K sa...

hanna: jaaa! en svart eller lila brudklännig smälter in så bra i omgivningarna :D

Anonym sa...

Jag stod och nöp lite i den idag, jag råkade nämligen passera samma affär, men den känns vääääldigt polyestrig!

säger polly, orkar inte logga in

Linda K sa...

polly: iiiuuu det gillar vi inte. men jag kan ändå tänka mig att fluffa runt i ett provrum :D