söndag, november 5

Glasgrejs

Vad passar bättre en grå dag som denna än att gör en utflykt till Gustavsbergs fabriksutförsäljning? Vi behövde nya stekpannor. Och så är det alltid en fröjd att flanera bland allt porslin och glas och komma på att man behöver det mesta. Jag kom på att jag behöver en Festivo. Det skriker ju 70-tal om dom! Mamma och pappa hade såna i min ungdoms dagar. Och nu har jag en. Den gör sig utlimat till min sljusstakssamling på tennbricka. Stekpannor blev det också. Och glas. Och en skål. Och en wokpanna.

Adventsbarnen fanns där också. Men inte billigare än i stan. Bättre prisern närmare jul!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Min mamma har också en sån.. Kan du inte visa bild på ljusstakesamlingen??

Linda K sa...

anonymous: kan jag väl :)

Polly sa...

Min mamma hade (har?) flera såna i olika höjd. Nostalgi!

Linda K sa...

polly: ja visst! Undrar om pappa fortfarande vill ha sina, annars kniper jag dom nog :)

Anonym sa...

Mina föräldrar har hur många som helst, men gömda i något skåp någonstans, eftersom en jul (på 70-talet) exploderade en av dem. Ett ljus fick brinna ner lite för långt och plötsligt fanns det hundratusentals små glasbitar i allt. Vardagsrummet fick dammsugas ett antal gånger om... Så jag vet inte om jag vågar sno dem... tyvärr för visst är de snygga!

Anonym sa...

Jag köpte två adventsbarn idag på DUKA. 398 kronor spänn styck.

Linda K sa...

sarah: uh! får passa mig att elda för långt ner på dom då :O

lox: samma här, min tomte alltså. Tror att det är det allmänna julpriset. Hoppas på ännu billigare i Gustavsberg :)

Anonym sa...

Fina Festivo! Min mamma har en del sådana och det blir så fint när de alla är tända. De ska vara signerade "TS" undertill, det finns nämligen en hel del kopior. Inte din dårå :)

Linda K sa...

anna krimskrams: får kolla. men jag köpte den ju i G-berg på fabriksutförsäljning, det borde väl vara äkta vara? :)

Anonym sa...

linda k: Ja, självklart! Men om du, som jag, köper några secondhand, så kan du ju kolla undertill för att vara säker på att det är äkta vara :)

Linda K sa...

anna: jag tackar experten på second hand :D