torsdag, november 9

Älskar, älskar inte...

Nu har jag provat plagg i lugn och ro och kommit fram till saker och ting. Tror jag.


Den grå collegetröjan med hjärta är helt klart en älskling. Det var den jag var ute efter från början. Ja förutom pjamasen då, men den fanns ju inte i Kista. Jag behåller!


Kusinen slank förbi Drottninggatan på eftermiddagen och hittade den här till mig (den som finns i rött också). Håller inte alls med Sofi Fahrman att den är för sliskig och underklädesaktig. Lite 20-talsstuk på den, med söta spetsar och fin krage. Man kan ha skärp i samma tyg till om man vill men jag gillar den nästan bättre utan. Är inte hundra men jag tror att jag behåller. Man kan ju inte ha för mång... *tjatig*



Trenchcoaten tog jag mest hem för att få rå om den en liten stund och känna mig prinsessig. Den är ju väldigt gullig och hade jag ingen trench redan skulle den nog få stanna. Men man använder ju inte två. Och det är aningen för många hjärtan på alla spännen för min smak. Så den får åka tillbaka.



Men vad är det här nu då? Inte alls Viktor & Rolf. Näpp, det är bara H&M. Och jag som var så trött på det. Men igår i Uppsala blev jag tvungen att terapishoppa för att lugna nerverna. Och den är silkigt supersöt. Det är en Favourite selected by Margareta van den Bosch. Vet inte riktigt om jag behåller.

Den vita skjortan fick kusin U ta. Har en 38 kvar om någon känner sig spekulant.

Well, gott folk, that´s it.

20 kommentarer:

Anonym sa...

Allt allt allt var fint!!! :)

Sara sa...

Önskar jag kunde varit inne och kollat å kläderna redan idag, nu är de väl slut....Var det kaotiskt? Eller det behöver jag kanske inte fråga ;)

Anonym sa...

Klänningen var ju jättefn på dig, på mig satt den icke bra. Jag har ju ingen trench så det blir som sagt en keeper för mig :)

Anonym sa...

Jätte fint!
Var den grå normal i storeken tycker du? Bra att veta om man skulle lyckas köpa en när den släpps på web-shoppen :)
För övrigt tack för en bra blogg!!
/Sophie

Ann sa...

Lovely, lovely baby! Ska du inte behålla den röda blusen? Den var ju jättefin på! Lyckad dag för dig! Tog du ledigt för det här?

Anonym sa...

Ujuj, jag önskar att jag känade mina egna pengar så jag kunde köpa kläder från den här kollektionen. Jag hade totalt glömt bort att det var idag som H&M kollektionen släpptes...

Linda K sa...

malla: tack ska du ha :)

sara: det var lätt kaos ja. Men det kommer att komma mer kläder så ut och kika vetja! :)

maria: prima! gillar trenchen också men eftersom jag har min gamla vintageBurberry...

sophie: hade hört innan att dom skulle vara som vanliga H&M-storlekar. Stämmer, tycker kanske att dom ändå var rätt stora. Jag är en stor 36:a eller en liten 38:a och jag valde small och 36 på allt. Tack vad kul att du gillar bloggen! :)

tasstaylor: jag såg blusen i en tidning för ett tag sen och blev betuttad. Undrar om den inte får stanna ändå... Ja jag tog ett par komptimmar i morse :)

lina: vi får hoppas att H&M fortsätter på det här viset då så att du får en chans i framtiden :)

Anonym sa...

Bra val behåll klänningen
ewac

Linda K sa...

ewac: tack, ja det lutar nog ditåt.

Anonym sa...

Åh jisses vad söt den röda blusen var (Favourite selected by Margareta van den Bosch). Som jag har letat efter ngt liknande! Snälla snälla linda kan du berätta om den bara tillhör storstadskollektionen (trend) om du visste hur trött jag är påatt bo i denna lilla stad. Om den inte tillhör trend vilken avd är den då ifrån och fanns den i fler strl? En hallonöd eller svart 34 skulle sitta som gjutet på mig! Som du nog förstår uppstod det nyss kärlek här!! ;)

Linda K sa...

frida: usch tyvärr är det nog en "storstadsblus" :( jag hittade den i Uppsala, fanns bara den kvar. Såg den bara i rött. Men jag loooovar att hålla utkik efter en 34 till dej! :)

Anonym sa...

Tack för svaret. Åh det suger verkligen att bo i en liten stad & inte ha tillgång till allt som "storstadsmänniskorna" har & då snackar jag inte bara kläder (även om det utgör en stor del) Du är en pärla som vill hålla utkik efter den! Ha en trevlig fredag!

Linda K sa...

frida: dito :)

Anonym sa...

laxröda blusen är fin behåll!och så mysigt mjuk.Linda K som blank lax, fniss

Linda K sa...

mum: mammas ord är dotters lag, jag behåller :D

Anonym sa...

Den grå collegetröjan var allt jag ville ha från kollektionen. Lyckades inte nypa den tyvärr. Får väl försöka vänta ut de galna priserna på blocket :-(.

Linda K sa...

sofia: gör så, håller tummarna!

Anonym sa...

Kul att du fick tag lite kläder.
Tröjan ser verkligen supermysig ut. Och klänningen var jättefin på dig:)

Linda K sa...

mocca: tack raring :D

Emelie sa...

Hur är den gråa i storleken? Om man nu skulle ha tur och få tag på en på nätet, dock ej så stor risk kan jag tänka mig men ändå?
Jag tycker de ser så små ut?!