söndag, november 26

Klämmigt

Efter att ha läst Blonde (som var ruggigt bra) av Joyce Carol Oates kände jag att jag bara måste se en massa Marilyn Monroefilmer. Eller, ett par iallafall. Svärfar, som har alla filmer i hela världen, lånade mig Bus stop. Som jag nu sitter framför. Och tallyhoo vilken helyllefånig film! Ordet klämkäckt fick just ett nytt ansikte. Ni vet när Lorrygänget gör parodi på gamla filmer - tjeeeeeenare 68:an, tackar som fråååååågar - precis så är det här. Men Marilyn är ju ärtig. Får se om jag pallar hela filmen.

6 kommentarer:

Anonym sa...

När jag hade läst "Blonde" laddade jag ner flera filmer där Marilyn Monroe är med. Fast jag spolade fram lite så det gick ganska snabbt att se filmerna. Var ju egentligen bara Monroe jag ville se.

Linda K sa...

sara: ja det är väl så :)

Anonym sa...

men åh, jag bara måste ta mig i kragen o läsa boken nu... det får nog bli mitt julprojekt =)

Linda K sa...

hedgehog: riktigt bra!

Anonym sa...

Jag rekommenderar filmen "I hetaste laget". Den är så rolig! Har också läst boken och den är en favorit :)

Linda K sa...

veronika: mmm den är nog bättre :)