onsdag, november 15

Sin City

Jag älskar Linköping! Vilken urtrevlig stad att flanera och umgås med trevliga människor i. Hit vill jag mer.

Hade fått tips av Anna att gå till Myrorna, vilket jag och kollegan gjorde. Och fyndade! Ett par högklackade lackskor och en väska. Kunde ha kommit därifrån med en pälsmössa också, men eftersom mitt huvud är stort nog som det är och mössan vidgade mitt skallomfång ytterligare fick den stanna. Vi blev dock nödgade att strippa en skyltdocka för att kollegan skulle få tag på en söt blus.

Var vi nöjda sen? Icke! Förlåt mig fader för jag har syndat. Men det som är slut i Stockholm återfinns ibland i annan stad. Jag talar om den baggy jeansskjortan från Acne. Som jag har frustat. Som jag har pustat. Och så trevlig killen var i butiken. Som satte ner den med en hundralapp på grund av några trådar.

Is heaven still open for me?

12 kommentarer:

Anonym sa...

Den blusen är så fin
ewac

Linda K sa...

ewac: den är ultimat!

Anonym sa...

Ah, den skjortan är helt perfekt!! Vill ha den i vitt! Grattis till ett bra köp :D

Anonym sa...

Linköping, eller Linkan som vi infödda brukar säga, är en bra stad. Är född och uppvuxen där men tröttade lite och drog till de Värmländska skogarna. Men det är alltid lika kul att komma hem och bra shopping finns det definitivt :o)

Anonym sa...

Så fin skjortan var!Det är ingen synd när man hittat ett sånt fynd!(tanken var faktiskt inte att rimma)

Linda K sa...

julia: mmm den vita är fin också! :)

scarlet: prima stad :)

ann: tack för stödet :D

Anonym sa...

Ja jag kan sakna Liny ibland! En inte alls dum stad!

Linda K sa...

anna: jag fick faktiskt reda på igår att du jobbat där! visste inte innan :)

Anonym sa...

I hela 4,5 månader var jag arbetskamrat med Desirée!

Linda K sa...

anna: och sen kom du "hem" :D

Anonym sa...

såklart. stockholm i mitt hjärta!

Linda K sa...

anna: bra! :)