torsdag, november 9

Alive and kicking

Jag tror betämt jag börjar bli härdad. Eller så var det tredje gången gilt. Visst, fortfarande hjärtklappning och vaga panikkänslor, men annars helt ok. Polly var ett utomordentligt sällskap. Vi var längst fram (proffsen jobbar så) och kastade oss in i getingboet på slaget tio. När alla ställningar var tomma, vilket dom var efter typ 42 sekunder, rullades fler godsaker in från lagret och man kunde fightas om lite till.

Tillbringade fnissandes och lätt chockade en ansenlig tid i provrummet (bildbevis kommer) och kom ut från H&M med varsin stor kasse. Eh förlåt, jag kom ut med två kassar. Men, jag upprepar, men, jag shoppade faktiskt inte bara till mig själv. Och så vet jag inte om jag vill ha allt heller. Stundens hetta ni vet. Prova hemma i lugn och ro, och kanske returnera sen. Det var våldsamt och nästan överdrivet mycket hjärtan på allting. Köpte alltså till mig själv:
  • den grå collegetröjan med hjärta
  • den vita skjortan med hjärta på bröstet (och överallt annars också förresten)
  • den beige trenchen



Darling Polly står brud utanför H&M.

38 kommentarer:

Kerstin sa...

Grrrrrrrrrrr. Varför sa du inte att du var proffs??? Då hade jag ju hakat på dig.

GRATTIS i alla fall.

/Kerstin som nästan har ett blåöga.

Anonym sa...

Härligt! :-) Den som ändå hade orkat ta sig till ett h&m :-(

Anonym sa...

lovely - jag vill också ha den grå tröjan, ska sitta uppe i helgen - det blir skoj ;)

skynda med bilder - jag är döende av nyfikenhet!

Anonym sa...

Kul att ni kom ut med kassarna fulla! Är själv ledig idag, men tvingade mig att stanna hemma...
Är nyfiken på att se fynden!!

Anonym sa...

Ja, det var helt hysteriskt verkligen! Lyckades få tag i en grej jag ville ha, en svart knytblys/kofta i siden! :)

Anonym sa...

Åh roligt med rapport! Det verkar inte som det var fullt fullt fullt lika hysterisk som förgående år, kan jag ha fel?

Linda K sa...

kerstin: stackars vännen! men angoratröjan är ju jättesöt :)

sandra: it was war out there...

hedgehog: ska hålla tummarna för dej! bilder kommer ikväll! Hörru jag kan inte kommentera på din nya blogg :O

katta: kommer kommer :)

judas: den var fin, polly högg en sån :)

hotspot: jag tyckte det var lika galet i år. Men man börjar ju få rutin nu, he he ;)

Anonym sa...

Oohhh! Jag är slut och svettig, saknar svarta lilla blusen och kanske smokingen, och är tveksam till trenchen. Men whatever, det var en upplevelse i sig. Kram! :)

Polly

Anonym sa...

Vad härligt!

Laila och Johan sa...

Grattis till shoppingen och till att ni har hälsan i behåll!! ;)

Linda K sa...

polly: jag är lite tveko om jag verkligen behöver en vit skjorta till... meddelar om kussen inte ska ha den lilla svarta!

linda: joru :D

oppanlej: tack rara. japp hälsan i behåll, om än en något ansträngd puls i samband med själva händelsen :P

Anonym sa...

Det blev inte som jag ville. Snyft.

Hur såg skorna ut?

Linda K sa...

anna: i kista fanns det bara svarta jäääättehögklackade. Inget för mig. Men dom var rosa inuti och det var ju gulligt. Lugn, du får tag i dom förr eller senare. Nån storlek jag ska hålla utkik efter? :)

Anonym sa...

linda k: himla konstigt - jag ska kolla :)

Linda K sa...

hedgehog: you do!

Anonym sa...

Snyggt! Bra jobbat. Och håller med, det var minst lika hysteriskt som de andra åren...

Anonym sa...

Åh är så avis - kunde inte alls komma i från jobbet fullbokat med intervjuer suck....dock var pojkvännen älsklig och handlade 2 toppar till mig !! =) I rätt size!men mest till sig själv i form av smoking och skjortor niiice. Får se om jag klarar av att vara vaken på söndag - får du nåt över vill jag ha. Ha en bra dag Mrs Proffs

Linda K sa...

peter: tack! fick du ta gi nåt?

sofia: schyrre pojkvän! var shoppade han?

Doris och Rita sa...

Jag skulle bara titta liiite, och kom ut med 2 kassar. Fick ni också behålla galgarna?

Linda K sa...

asha: japp, visst är dom fina! :D
vad fick du tag på då?

Glamourbibliotekaren sa...

Møtte opp tre timer etter åpningstid, ikke veldig mye igjen.

Ville ha to-tre bluser, endte opp med én svart t-shirt :) Prøvde to kjoler (altså klänninger) og to bukser, men de satt litt feil. Og jeg kjøper ikke noe uten at jeg er 100% fornøyd, samme hvor mye det er V&R-design.

Linda K sa...

glamourbibliotekarien: ja när den värsta upphetsningen lagt sig känns det faktiskt som man kan lämna tillbaka en del köp. Det är trots allt H&M-plagg :)

Doris och Rita sa...

Har skrivit om det nu hos mig.

Linda K sa...

asha: kastar mig dit!

Anonym sa...

Å, du fikk den grå genseren! Var den fin? Ta en titt hos meg, jeg fikk tak i noe, jeg og:)

Anonym sa...

Grattis, grattis, fina saker de där! Jag ville ha herrplagg men blev lurad. Då tröstköpte jag två damplagg istället (-:

Linda K sa...

c: ja den är jättefin! svarta trenchen ser fin ut också, grattis :)

mimo: jag ville ha herrpjamasen! men den fanns ju inte :(

Anonym sa...

Oj det var inte illa.. ska bli kul att se bilderna sen ,

Anonym sa...

Det finns redan kläder på blocket
kände inte att jag behövde något är jag sjuk? missade jag något snyggt?
ewac

Anonym sa...

När jag kom till nya H&M på drottninggatan vid 20 över 11 fanns det hur mycket som helst kvar och de skulle få påfyllning i morgon så än är det itne kört för dem som inte hittat det de ville ha :)

Linda K sa...

makeupyourmind: japp jag får visa :)

ewac: mja jag vet inte egentligen, drabbades väl av lit eköpyra, en del får gå tillbaka.

ida: ja det blir ju alltid så, prima så får fler ta del av plaggen :)

Anonym sa...

Åh, du fick tag på mina 3 favoriter :) När jag kom dit var det helt länsat...

Anonym sa...

Ja det är han allt precis kommit hem och provat nu fick rosa blusen och svarta t-shirten med rosetttrycken. Fint. Kommer dock att kolla in läget i morgon på egen hand. Själv slank han i smokingen och smokingskjortan när jag kom hem och han var sååå fin.
För att svara på din fråga =) han handlade på hamngatan.

Linda K sa...

danni: det kommer mera, var lugn! :)

sofia: grattis till fina plagg och stilig man! :)

Anonym sa...

Wii, vi köpte nästan samma. Fast jag tog en svart trench istället :)Good hunting!

Linda K sa...

maria: cool! :)

Anonym sa...

Vad snällt av dig att erbjuda men är de jäääättehögklackade skulle de nog bara bli garderobsvärmare (sådana har jag ju gott om) så jag hoppar nog över dem. Men tack iaf! :)

Linda K sa...

anna: hajar precis :)