torsdag, november 9

Sanslöst!

Jag kan bara instämma till fullo med Mocca och Hedgehog. Har kan folk med att ta såna överpriser för Viktor & Rolf-plaggen? Tittade in på Blocket nyss. Folk lägger på mer än dubbla priset och hetsar till budgivning. Hur i h**vete kan dom ta 79 spänn för ett litet parfymprov som alla fick gratis i butiken? Har god lust att kontakta dom och säga min mening.

Jag ska lämna tillbaka ett par plagg till H&M. Om någon är intresserad säljer jag dom gärna vidare istället. Såklart till samma pris som i butiken!

32 kommentarer:

Anonym sa...

Den klänningen vill jag ha!!! Får jag det?

Anonym sa...

Åh snälla säg....

Anonym sa...

Ok, nu ber jag med hundvalpsögon + en bild på min lilla son (du får kolla på bloggen)

Anonym sa...

Ok, jag vet att jag är patetisk.

Anonym sa...

Min holländska kompis would die for trenchen. Där var allting slut 10.10 idag. Är den available? :)

Celi sa...

Söta du! Om Karin kompis trots allt ångrar sig är jag superintresserad av trenchen! Bor i Borås så vi får inte VIktor & Rolf hit till vår butik! *Snyft*

Bitter sa...

Hallå, om ingen anna vill ha klänningen så kan du få en arm coh ett ben (och pengar såklart) för den!!!

Sara sa...

åh, den där klänningen har jag spanat in. vad synd att det var lite för stor storlek :( men vad juste av dig att sälja dem till det priset du köpte dem för - vettigt!!

Anonym sa...

bitter: jag heter visserligen inte anna men jag vill ändå ha den.

;-)

Anonym sa...

Jag håller med dig. Samma pris eller inget alls. Fy fasiken vad folk är giriga! :/

Linda K sa...

lox: söta, jag såg inte dina inlägg innan jag gick och la mig igår. Klart du får ta den! Maila mig! Mailadress längre ner till häger i bloggen :)

Linda K sa...

karin: ja den är available. Maila mig!

celi: såklart om inte karin ska ha den! Maila mig du med :)

bitter: keep you posted om inte lox ska ha den!

sara: ja den är dessutom stor i storleken, nästan som en liten large skulle jag säga. Hoppas du hittar den nån annanstans :)

camilla: helt galet fräckt!

Anonym sa...

åååh, den grå tröjan är ju helt underbar - nu inser jag att jag bara måste sitta uppe på söndag...

Linda K sa...

hedgehog: jag håller alla tillgängliga tummar för dej! :D Vilken size OM jag skulle trilla över den nånstans?

Anonym sa...

wii! jag har mailat dig!

Anonym sa...

Finns din vita skjorta kvar? Lyckades inte få tag i den igår, och det var typ det enda plagg jag egentligen ville ha. Snälla, snälla, kan jag få köpa den av dig då?

Linda K sa...

sofia: självklart! Den finns kvar, du får den gärna. En ganska rymlig 38:a. Maila mig!

Anonym sa...

En aningens desperat eller hur. :-)

Jag får maila från jobbet eftersom datorn inte plockar upp din mail- adress. Tack kära bloggvän för ditt fina erbjudande!

Linda K sa...

lox: okidok :)

Anonym sa...

Shit asså. Vilken hysteri denna kreaktion orsakade. Helt sjukt att de säljder grejer för flera hundra kroner mer än vad de köpte de för. GALET. Behåller du några plagg själv? Kram

Linda K sa...

lisa: ja jag behåller den grå collegetröjan och nästan nästan säkert den silkiga mönstrade klänningen. Håller med om att det är galet och egentligen under min värdighet, men sånt glömmer man bort ibland ;)

Anonym sa...

Jag tycker den beiga trenchcoaten ser rent beige ut på vissa bilder och mer mörkt beige med dragning åt gult på andra. Vilken av dessa färger skulle du säga stämmer, om ens någon av dem? Skulle vara så glad att få veta ifall jag lyckas få tag på någon via internet så jag vet vad jag köper, om jag köper. Ja,ja...
/Christina

Linda K sa...

christina: oj vad svårt att beskriva färgen. Den är inte direkt ljusbeige utan mer beige åt det bruna till. Snygg färg absolut. Hade jag inte haft min gamla Byrberry skull a jag nog behållt min. Om du väljer mellan storlekar så välj den mindre. Lycka till! :)

Anonym sa...

Tack för hjälpen! Åt brunt låter snyggt, mkt bättre än åt gult. Har redan en trench i svart, dock icke V&R, annars skulle jag gärna velat ha den svarta. Men...jag kommer att studsa i taket oavsett vilken färg, bara jag får tag på en i varje fall. Kul att dina köp lyckades, efter att ha sett dig i den grå collegetröjan så vill jag ha den med! Perfekt på dig!
/Christina

Anonym sa...

Du är verkligen världen gulligaste Linda -supershyst att sälja det du inte vill ha, till dina bloggläsare, för samma pris som du köpte det för!!
*kram*

Linda K sa...

christina. håller tummarna! tack :)

mocca: skulle få dåligt samvete om jag tog mer. Får ju H&M-bonuspoäng iallafall! kram tillbaka :)

Anonym sa...

Jag förstår faktiskt inte riktigt problemet med överpriserna. Ett pris kan väl aldrig vara moraliskt tvivelaktigt, det är ju ingen som tvingar folk att köpa till det priset. Om jag lade ut en annons på ett läppstift för 5000 kr skulle det väl i sig inte vara något moraliskt fel, däremot lite korkat eftersom ingen skulle vilja köpa det. :) Vill man prompt ha kläderna till ordinarie pris får man väl trängas som alla andra, eller ha lite is i magen och vänta...

Linda K sa...

snöstjärna: ja det har du rätt i. Det jag tycker är fel är att folk köper på sig kläder enbart för att sälja vidare till dubbla priset. Skulle ha svårt att göra så själv. Men visst, det är upp till var och en vad man vill betala eller hur mycket man vill trängas. Jag ger dig en tjuga för läppstiftet ;)

Anonym sa...

Har alltid funderat över om designer-plaggen är av bättre kvalitet, bättre sydda eller dyl eftersom de är något dyrare än HM:s vanliga kläder. Nu ahr DN gett svaret..De är inte ett dugg bättre kvalitet på designer plaggen snarare tvärtom..Nu undrar man ju om det bara är själva designen av kläderna som är extra och det vet inte jag om jag skulle betala dubla priset för...

BLir det Prada eller D&G nästa gång kan jag tänka mig att hänga på låset trots detta :-)

Linda K sa...

jessica e: dom är väl ganska lika i kvalitet skulle jag tro.usch ajg blir illamående vid tanken på prada och dolce... :D

Celi sa...

Hej det här är ju lite puckat, men jag vet inte hur jag kan mejla dig, men mejla gärna mig om kappan fortfarande finns kvar...

Linda K sa...

celi: jag kopplar ihop dej med köparen som ändrade sig!