måndag, juni 5

Uppsala x 2

Första resan: med farmor, sonen och U för att handla skor till farmor. Hon slog till på två par (god shoppingkänsla, ja det sitter väl i generna ;) och sen blev det fika på Landings innan vi for hemåt.

Andra resan: U och jag kände oss såklart inte färdiga med vår födelsestad utan återvände. Gjorde alla butiker värda att göras. Med behållning och så gott som tomhänta. Ett under. Jag fick dock med mig en fågel hem från Trolltyg. Den ska få bo i eller bredvid fågelbadet.

5 kommentarer:

Unknown sa...

Vad bra! Då får Aslan lite sällskap i trädgården....

nu är det bara faunen Tumnus som saknas... ;)

Linda K sa...

janne: ha ha ha du har koll på stefigurerna! Har en groda också, vem är det? ;)

Anonym sa...

Ick! Nja jag är tveksam om fågeln får godkännt...

Kanske med en fem-sex trädgårdstomtar till... ; P

Anonym sa...

Nu såg jag..födelsestad...!
Hello sister! Själv född på akademiska en varmd dag i slutet på maj.

Linda K sa...

vintagejessica: är lite svag för såna där grejer :)

daniel: trädgårdstomtar kommer inte in på tomten! :)

daniel igen: hello brother! 2/2 - 72 för min del :)