onsdag, juni 21

Rea är skit

Det har väl inte undgått någon att rean tjuvstartat här och var. Midsommarrean alltså. Eller sommarrea kanske det bara heter rätt och slätt. Spelar ju inte så himla stor roll vad det kallas. Det är i vilket fall mest skit. Visst? Eller är det bara jag som istället hittar snyggplagg på de icke prisnedsatta hyllorna? Sommarkläder har man ju redan samlat på sig under våren. Undantag finns såklart. Skor kan man väl fynda. En del plagg också. Barnkläder. Jeans är ju bajs rent ut sagt. Jag vill ha mörka med hög midja, inte ljusa Fornarina med midjan halvvägs ner på rumpan. Näpp, jag glider ständigt iväg till den "icke rea"-lappsförsedda avdelningen. DÄR kan man "fynda".

Och förresten feg-rear dom nu i början av sommaren. 30% vad är det för skit? Nä ge mig minst halva priset annars kan dom sicka och brinna. ...oj jag hettade till.

10 kommentarer:

Anonym sa...

I hear you, sister!
Polly, med shoppingförbud

Anonym sa...

Men underkläder på Lindex är ju toppen på rea! Att bero på den grå...:) Skynda- fynda!

Linda K sa...

polly: good ears, sister :D

moa: jaså? då ska jag ta en titt! tack för tipset :)

Anonym sa...

samma här, 70% har aldrig varit my peace of cake, hittar ALDRIG nåt jag vill ha där...

Glamourbibliotekaren sa...

Jeg sier som Fran Fine: "If it ain't half off, it ain't on sale!"

Linda K sa...

bibbsan: the hot stuff finns på fullprisgalgarna :P

glamourbibliotekarien: precis! :)

Anonym sa...

jajamen - rea är minst halva och dessutom rear de bara skit nu =)

Fru Choklad sa...

Fast jag gjorde två fynd häromdagen när jag skulle köpa en klänning till ordinarie pris som jag äntligen tagit mig för att gå och köpa och då hittade jag en snurra med klänningar för 50 kr styck! Jag hittade en jättefin blå som jag ska ha på midsommar och en som är perfekt att ha till och från stranden när vi är på Mallis så visst kan man fynda även på rea även om jag kan hålla med om att det är svårt ibland. (Vi snackar H&M här!)

Anonym sa...

Filippa K hade rea igårkväll 40%
Nu ångrar jag att jag inte köpte vita västen . Och baggy jeans skulle jag köpt på utförsäljningen .
Det var en som hade dem uppakvlade som du beskrev super snyggt.
Tror att det var allt i butiken , men de kan ju ha plockat bort en del.
Köp gjorda : 1 farfars tröja och 1 linne.

Linda K sa...

vintagejessica: behåller det över sommaren iallafall :)

hedgehog: slänger fram sånt man såg på förra rean, lågt :(

bling bling girl: klart man KAN fynda, och då är det bara att gratulera :)

ewac: cool :)