onsdag, juni 14

En dröm i vitt

Här är den nyskapade sovrumsgardinen. Det är lika delar bomull och lin. Tänkt att alltid vara fördragen eftersom den är genomskinlig. Den perfekta sommargardinen, en dröm när det kommer en vindpust utifrån och blåser igenom den. Får se hur den känns i höst och vinter, kanske inte passar så bra då. Hur som helst en klar förbättring, innan har vi bara haft rullgardin.


Gillar vitt hemma. Vi har bara vita gardiner. Jag är ingen sån där byta-till-jul-och-påsk-gardiner-person. Orkar inte. Gillar inte tomtar och ägg på gardinerna. Vitt är fräscht och snyggt. På väggarna också. Möjligtvis kunde man tänka sig ett mörkblått sovrum, om det kom in tillräckligt mycket ljus från fönstret. Och en röd toa.

14 kommentarer:

Linda sa...

det ser jättefint ut. och svalt. vitt is the shit. när vi flyttade in här var ALLT gult. gult är fult när det kommer till inredning tycker jag så det var bara att at fram penseln och måla vitt grått och beige.

Anonym sa...

det går en vind .....det fladdrar till i en lingardin

Det var så nära att det blev rött golv i vårt nya badrum , men det blev gråbrunsvart .
ewac

Anonym sa...

Jag är för allt utom alla dessa latte-, äggskals-, mocca-, kaffe- varianter av färgen beige. De står mig upp i halsen efter alla "Göra om hemma"-reportage.

Jag är också väldigt svag för vitt. Och svart. Och rött. :)

Linda K sa...

atomflickan: om det ska var färg nånstans kan det ju var apå en toalett, och varför då inte knallrött? :)

linda: japp fram för såna ljusa färger. Andra kan vara fint men jag skulle tröttna snabbt!

ewac: ha ha hade just den sången i tankarna när jag skrev inlägget :)

anna: ja kanske lite mycket modefärg över latte osv. Vitt vitt vitt! Och rött på toan ;P

linda m sa...

FRÄSCHT!

linda m sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Åhh så inspirerad jag blir.. det är bara att rota fram symamamamamaskinen!

Anonym sa...

Hej hopp, mkt fina gardiner. Var köpte du tyget?

Malin sa...

Är det bara jag som gillar stora grafiska mönster och gärna på gardiner? Jag är nog inte tillräckligt vuxen för vitt helt enkelt :-)

Ditt fönster blev i alla fall somrigt och fint!

Linda K sa...

linda m: ja visst! :)

vintagejessica: mmm och den mörkblå rullgardinene försvinner bakom :)

bibbsan: kul! :D

sara: hej hopp på Åhlens faktiskt :)

Anonym sa...

Förutom att det är jättefina gardiner så fungerar de otroligt bra för att hålla myggen borta. Jag hade min vita gardiner uppe även förra sommaren och inte en enda mygga hittade in i sovrummet.

Glamourbibliotekaren sa...

Hvitt hvitt hvitt her også! Da jeg flyttet inn, var stue og soverom gule, hallen og kjøkkenet grønt, og toalettet var korall-rosa... eeeeeew! Nå er alt hvitt og fint.

Grattis med fine gardiner!

Anonym sa...

vitt är finfint - jag har vita i vardagsrummet - marimekko i alla andra fönster =)

Linda K sa...

jessica: jag ääälskar också mönter och färg, bara inte på väggar och gardiner :)

helena: ett extra plus :)

glamourbibliotekarien: bra jobbat :)

hedgehog: ja marimekko, och Josef Frank/Estrid Ericsson är undantag, dom regerar! :)