söndag, juni 11

Ten must-buys for fall

Vill på intet sätt framkalla höst, men jag bläddrade i USA-Elle och det gäller ju ändå att börja planera...
  1. Something red. Jag har mina jeans, jag har skor och kofta. Check.
  2. Black leggings. Ehum. På bilden är det jättesnygga, mer tighta byxor än strumpbyxiga leggings. Det är som pressveck på dom. Snyggt. Har mina Filippa K typ ridbyxor, funkar fint. Check.
  3. Sweater dresses. Oh I like! Har ingen, men kan komma att få!
  4. Booties. Mina blyertsgrå skoletter kommer att bli SÅ bra i höst! Check.
  5. Capes. Näpp har ingen. För tillfället. Men vem vet?
  6. Patents. Vet inte hundra vad som menas, något slags skinn eller läder? Glansigt? Avvaktar...
    UPDATE: lack är det ju! Mina röda Rizzo-skor är faktiskt "lackiga", så Check.
  7. Plaids. Har en skotskrutig kilt som kan funka. Men en blus vore mumma. Check.
  8. Cropped jackets. Svarta Stella McCartneys bow jacket! Check.
  9. Oversize bags. Bayswatern är det största jag har, räknar den som oversized. Check.
  10. Tailored shorts. Mina Marc O´Polo trekvarsbyxor kan med fördel få bli shorts. Check.

Ok rätt gott resultat inför hösten. Därmed inte sagt att min höstgarderob är fullkomligt. Far from!

16 kommentarer:

Anonym sa...

"Patents" är mycket riktigt glansigt - lack helt enkelt!

Anonym sa...

ahaaaa, tänkte precis fråga vad det nu är... en röd lack-cape då kanske? :)

Linda K sa...

fröken fröken: tack, jag tänkte väl nåt sånt :)

jenny: ha ha hua! :D

Anonym sa...

Hello Linda K....cool blog!!

BobK/Orlando

Linda K sa...

BobK: well thank you. Do u understand any of it, or are u just enjoying the photos? ;)

Anonym sa...

Kan lätt dubbel- och trippelchecka rött i min garderob :-) Var på en modemässa i London tidigare under våren och de tryckte hårt på alla färger som kan kallas berry

Anonym sa...

Verkar som om jag ligger bra till inför hösten. Har tom en cape! :)

Anonym sa...

LindaK: I do like the photographs! My Norwegian is very limited but I do understand some Norwegian words: "something red", "booties", "black leggings", "cropped jackets" and more. LOL!! Actually, is that Norwegian or is that Danish??
BobK/Orlando

Linda K sa...

vanja: berry, det låter ju givet! som ett moget körsbär kan jag tänka mig :)

åsa på åsen: åh! avis :)

BobK: hey, "something red", "booties", "black leggings", "cropped jackets", that is Swedish :D I´m proud to have an Orlando-reader, welcome back :)

Anonym sa...

Jag har allting förutom "sweater dresses", "booties" och "capes". Men jag tror jag klarar mig utan en cape. Säger jag nu iaf, i högsommarvärmen. :)

Anonym sa...

Åh vilken kul lista mitt o sommarvärmen! Får jag låna?

Linda K sa...

stina: just, man ändrasr sig kanske när höstmörkret faller på :)

engla: abselut! :)

Anonym sa...

Jippi! Det går att kommentera här igen.

Jag måste fråga en sak: Sweater dress, är det tröjklänning? Eeeh? Rolig lista annars, tror att jag också snor den..

Linda K sa...

anna krimskrams: ja, det fanns jättefina bilder i Elle:n. Ett måste i höst! Sno på :)

Anonym sa...

Booties ar inte samma sak som stovletter.
Booties ar laga stovlar.

Linda K sa...

petra: typ skoletter ja.