lördag, juni 3

Min bokklubb

Inte för att jag direkt saknar sommarlitteratur, men nu när Böckernas klubb-medelmstidningen damp ner i brevlådan slog jag ändå till. Älskar Jóyce Carol Oates, så jag beställde en bok av hennes pseudonymförfattarinna Lauren Kelly. "Det stulna hjärtat" sägs bjuda på en stundtals outhärdlig spänning och fasa och bla bla bla. Nåt för mig!



Och så en bok jag spanat på ett tag men inte haft tillfälle att köpa. Nu fick man den till specialpris när man beställde en annan bok. Jesper Walderstens "Målarbok". Boken består av hans karakteristiska gestalter från DN och hans andra böcker som man får färglägga. Jag är helt galen i såna knäppa grejer.



Det var allt från bibliotekarien. Ninna ninna ninanna...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, knäppa grejer är det bästa som finns!

Linda K sa...

kattis: ja visst är det! bara måste :)

Anonym sa...

Åh, den där målarboken verkade mycket mysig. Måste nog köpa en också! Jag har föresten haft han ninanna-farbrorn som lärare när jag läste litteraturvetenskap. Han var mycket bra.

Linda K sa...

mrspitepalt: åh wow! ninnaninnafarbrorn är ju en klassiker :D