onsdag, juni 28

Upp å hoppa

Ha ha det kanske är så här man ska börja fota dagens outfit när man är på det humöret. Men du är söt från alla håll, Engla. Själv är jag märkligt pigg idag. Anledningar till detta kan vara:
  • att vi ska ha frukostseminarium med tema pocketböcker i biblioteket nu på morgonen. Har inhandlat en del nya pocketar (pocketar? pockets? Det gick jag förresten in i en bokhandel i Wales, när jag pluggade i min ungdom, och frågade efter: Do you have this book in pocket? HA HA HA!!! shyrre pinsamhetsfaktor. In my pocket? No but there are plenty in the shelves. Typ.)
  • vetskapen att make och barn åker till landstället i morgon och lämnar mig ensam i två dagar och två nätter. Jag. Ska. Sova. Ut.
  • att jag cyklade i morse, det får man nån slags pigghetschock av. Fram till lunch åtminstone.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad kul med ett seminarium om pocketböcker! Ett sånt skulle jag vilja gå på. Pocketar är ju bara bäst; behändiga och snygga...och ja innehållet är ju lika oxå lika bra som de stora inbundna :)

Översättarhelena sa...

Pocketar är alldeles rätt enligt SAOL.

/jourhavande besserwisser till er tjänst

Anonym sa...

Hihi, ja visst var det smart ;)

Terése sa...

Men vad heter pocket på engelska då!? Jag hade nog också frågat efter pockets...