torsdag, juni 29

Bästa listan

Bästa...

dagen den här veckan: lördag! sovmorgon, egen dag till förfogande, och sen kramas med son och make.
klädesplagget just nu: utan tvekan mina baggy Filippa K-jeans.
semesterminnet: när jag flög med flygplan första gången. Med mamma och lillebror till Gotland. Det var sann glädje och spänning det.
bok i sommar: hoppas stort på någon av dessa.
dvd i sommar: ska checka hyllorna hos Buylando ikväll.
modemagasin: Elle, alltid Elle.
badstället i sommar: säkra kort är Nora och Blidö. Hoppas också stort på Alicante.
platsen hemma: soffan, om man har med sig datorn, nåt gott att äta och nåt trevligt på tv.
drickat: strawberry margarita om det är riktigt hot ute. Eller vatten.
grejen på Apoteket: nässpray!
frukten: banan om man vill bli mätt, annars grönt äpple.
träningen i sommar: springa. cykla.
butiken i närmsta galleria: jamen det måste ju bli H&M. "du måste finnas du måste, jag lever mitt liv genom dej, utan dej e jag en spillra på ett mörkt och stormigt hav..."
färg på nagellack i sommar: knallrött eller ljusrosa knallrött eller ljusrosa knallrött eller...
reafynd i sommar: I have yet to find out...
pryl: om kameran är en pryl - givet.
godiset: smågodis är ju galet gott. det man plockar själv alltså. mycket lakrits.
djuret: om inte maken var allergisk skulle vi nog ha en katt. eller två.
yrket: fotograf, författare eller bloggare.
musiken: nåt svenskt. Kent eller Cardigans.
tiden på dygnet: när man vaknar pigg och har en ledig dag framför sig och en liten person ligger bredvid och luktar gott och tittar nära nära och lyckligt på mig.
årstiden: sommar
vännen: maken.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Oj! Jag trodde bara att du hade ett barn. Ett tonårsbarn också?
Surprise, surprise ;)

Anonym sa...

copy paste. :)

Polly, härmapa

Linda K sa...

andrea: maken har TVÅ barn till, 11 och 13 :)

Linda K sa...

polly: såklart! :D

Glamourbibliotekaren sa...

copy + paste her også :-)

Anonym sa...

jag oxå copy + paste...

Linda K sa...

alla: pasta på ni bara! :D

Anonym sa...

HM - du måste finnas.... Roligt! Du satte fingret på det. Ha ha!

Linda K sa...

mrspitepalt: ja eller hur? :)