tisdag, juni 13

Morgonbestyr

För det allra mesta funkar det att blunda en stund till på morgonen när väckarklockan har pipit, och sen tassa upp efter några minuter. I morse tassade jag upp sisådär 45 minuter efter pip. Frukosten fick följa med till jobbet istället. Tur att det är en varm och skön morgon, så att cyklingen gick som en dans. Vad det luktar gott ute nu! Ge mig nu bara kaffe så blir jag den perfekta bibliotekarien igen.

- Boken "Fluidic Systems Design"? Där borta på hyllan, herr forskare. "Fundamentals of vibrations"? Fjärde hyllan till höger, där ja fru forskare. Kaffeapparaten? Kom så visar jag!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Gillar din vita blus du har idag!

Linda K sa...

sara: tack, H&M förrförra året, men det finns likadana nu också har jag sett :)

Unknown sa...

Själv har jag en levande väckarklocka, den ringer klockan 0430 - 0500 och har ingen Snoozeknapp. Imponerande garderobsbild med tanke på 45 minuters försovning!

Linda K sa...

janne: aha DEN lilla väckarklockan, min sover när jag ska upp :) Packar garderoben kvällen innnan!

Linda K sa...

janne igen: ock tack förresten, det tar jag som en komplimang :)