torsdag, juni 29

Två ekonomer

Vad skådar mitt norra öga? Det är "A beautiful mind" på tv ikväll. Om John Forbes Nash Jr som fick nobelpriset i ekonomi. Såg den när den var ny och jag minns den som mycket bra och tragisk. Jag parkerar mig i soffan!

Vilket för övrigt inte är mer än rätt. Sprang 6 km på lunchen, och sen minst 1 mil inne i stan med kollegan. Under loppet av nästan 4 timmar. Vem var det som sa att man inte kan reafynda? Om man köper ett plagg på 30% och ett plagg på 30% och sen ett till plagg på 30%, då har man ju fått 90% på hela rean. Smart, Linda, smart!

Och titta nu börjar visst programmet "Lyxiga skor". Kan man väl också se.

5 kommentarer:

Anonym sa...

A beautiful mind är så bra. Jag får bänka mig också då :)

Anonym sa...

Alltså.... Det låter ju vettigt det där med rean men på nåt sätt så gör man ju ändå av med en massa pengar. :) Jag köpte den asdyra svinväskan på rea nu men lik förbannat har jag ju ändå gjort av med en tusing ;)
Jag kanske borde söka till TV3:s program Lyxfällan? ;)

Linda K sa...

maria: han är så söt i den, russel :)

lena: det är farligt att vara på stan i reatider... :p

Me sa...

Bra rea-filosofi, men jag tror inte att du får något Nobelpris ekonomi med den tesen.

Linda K sa...

johanna: ja jag såg! iiiiiii :O

japaneseviking: nja får kanske jobba vidare på den lite...